سردرد امیکرون چه ویژگی‌هایی دارد؟

متخصصان معتقدند که سردرد ناشی از امیکرون به مدت سه روز ادامه دارد؛ حتی اگر فرد بیمار به طور منظم از مسکن استفاده کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سویه امیکرون ویروس کرونا در مدت زمان کوتاهی به سویه غالب در سراسر جهان تبدیل شده است و باعث افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ شد. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که امیکرون مانند دلتا یا دیگر انواع ویروس کرونا باعث بروز نوع شدید بیماری نمی‌شود و خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری را افزایش نمی‌دهد. علائم کرونا امیکرون بسیار شبیه سرماخوردگی است و معمولاً باعث بروز علائمی مانند آبریزش بینی، گلو درد، بدن درد، درد قفسه سینه، خستگی و سردرد می‌شود. اگرچه علائم کرونا امیکرون خفیف است، اما لازم است به موقع درمان شود تا خطر بروز علائم شدید کاهش پیدا کند.

سردرد جزو علائم کرونا امیکرون است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سردرد یکی از پنج علامت اصلی کرونا امیکرون است. ممکن است افراد روزانه به دلایل مختلف دچار سردرد شوند، اما سردرد ناشی از کرونا امیکرون با سردردهای دیگر متفاوت است. سردرد مداوم نشانه اولیه کرونا امیکرون است و اغلب با علائم دیگر مانند آبریزش بینی، گلو درد و خستگی همراه است.

سردرد امیکرون متوسط تا شدید است

شدت سردرد افراد به عوامل محرک آن بستگی دارد؛ در صورتی که ناشی از فشار کاری باشد می‌تواند خفیف باشد، اما اگر به دلیل میگرن ایجاد شده باشد ممکن است شدید باشد. سردرد ناشی از کرونا امیکرون عمدتاً متوسط تا شدید بوده و با نبض همراه است که درباره سردردهای معمولی غیرعادی است. علاوه بر این، سردرد ناشی از امیکرون به مدت سه روز ادامه دارد؛ حتی در صورتی که به طور منظم از مسکن استفاده کنید.

سردرد امیکرون در دو طرف سر ایجاد می‌شود

اگر تا به حال توجه کرده باشید، گاهی اوقات فقط سمت راست یا چپ سر یا ناحیه وسط پیشانی درد می‌کند، محل سردرد نیز به عوامل محرک آن و دلیل سردرد بستگی دارد. زمانی که افراد به سویه امیکرون آلوده می‌شوند، در دو قسمت سر خود درد را احساس می‌کنند، کل سر فرد بیمار ممکن است به دلیل آلوده شدن به سویه جدید ویروس کرونا، احساس تنش و درد داشته باشد.

سردرد امیکرون ممکن است با التهاب همراه باشد

به گفته متخصصان، سردرد ناشی از آلوده شدن به سویه امیکرون ویروس کرونا ممکن است به دلیل واکنش التهابی بدن در مبارزه با ویروس به وجود بیاید. با تکثیر ویروس در سیستم تنفسی، سینوس نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد و باعث بروز التهاب می‌شود. درمورد سویه امیکرون نیز اتفاق مشابهی رخ می‌دهد؛ بنابراین سردرد معمولاً با التهاب سینوس‌ها رخ می‌دهد. اگر افراد پیش از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ از عفونت سینوسی رنج می‌برند، سردرد آن‌ها پس از آلوده شدن به امیکرون وخیم‌تر خواهد شد.

کد خبر 556667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.