ساحل شیشه‌ای زیبا در دل زباله‌ها

ساحل شیشه‌ای با دیگر سواحل زیبای جهان بسیار متفاوت است و سرگذشت جالبی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کالیفرنیا به‌دلیل جاذبه‌های توریستی و آب و هوای خود در جهان مشهور است. یکی از مکان‌های دیدنی کالیفرنیا، ساحل شیشه‌ای است که در پارک ایالتی مکریچر در نزدیکی فورت براگ قرار دارد. این ساحل یک جاذبه بسیار محبوب در حومه فورت براگ است؛ یک شهر آفتابی و گرمسیری که جمعیت آن به کمتر از ۴۰ هزار نفر می‌رسد. آنچه ساحل شیشه‌ای را بسیار قابل توجه می‌کند، شیشه‌هایی است که شن و ماسه را می‌پوشاند و تا مایل‌ها کشیده می‌شود. از سال ۱۹۰۶ تا ۱۹۶۷ میلادی، این منطقه ساحلی و اقیانوسی به عنوان محل دفن زباله‌های شیشه، قطعات خودرو و لوازم خانگی استفاده می‌شد.

ساحل شیشه‌ای چگونه شکل گرفت؟

ساحل شیشه‌ای کالیفرنیا ابتدا یک ساحل بود که توسط مردم محلی به منطقه‌ای برای انباشت زباله‌ها تبدیل شد. زباله‌های این ساحل آن قدر زیاد شد که ساحل از زباله‌ها کاملاً اشباع شده بود، اما بعد از سال‌های زیاد بالاخره مردم فورت براگ تصمیم گرفتند ساحل را از زباله‌ها پاکسازی کنند. موضوع جالب این بود که تنها شیشه‌هایی که بین زباله‌ها بود از بین آن‌ها جدا نشد، بلکه به‌تدریج شیشه‌ها جذب زمین شد و شکل خاصی را ایجاد کرد.

ساحل شیشه‌ای زیبا در دل زباله‌ها

زندگی دریایی در ساحل شیشه‌ای

مانند هر ساحل دیگر، موجودات دریایی را می‌توان در ساحل شیشه‌ای مشاهده کرد. ضایعات شیشه‌ای بیشتر حیات وحش را از ماندن در این منطقه منصرف کرده است، اما فوک‌ها، نهنگ‌ها و ماهی‌ها را همچنان می‌توان در این ساحل یافت. همچنین ترکیب شیشه‌ها با حلزون‌ها و ماهی‌ها که بین شیشه‌ها قرار گرفته‌اند، بسیار جذاب و دیدنی است. آب و هوای این ساحل در تمام طول سال گرم است، اما در فصل زمستان، گرما کمی فروکش می‌کند.

ساحل شیشه‌ای؛ مقصد گردشگری محبوب در جهان

این ساحل به دلیل جذابیت‌های منحصربه‌فرد خود به یک مقصد گردشگری محبوب در جهان تبدیل شده است. بخش اصلی شیشه‌ها در طول زمان فرسایش یافته و این موضوع باعث ایجاد قطعات براق و زیبا روی ساحل شده است. اگرچه صدها منطقه مشابه این ساحل در سراسر جهان وجود دارد، اما هیچ‌یک به اندازه ساحل شیشه‌ای کالیفرنیا وسیع و بی‌نظیر به فرد نیست.

ساحل شیشه‌ای زیبا در دل زباله‌ها

مواردی که ساحل شیشه‌ای را تهدید می‌کند

تنها تهدیدی که گردشگران را هنگام بازدید از این ساحل تهدید می‌کند، شیشه‌های درون آن است که در سراسر ساحل وجود دارد. اگرچه بیشتر شیشه‌ها در طول زمان توسط اقیانوس صاف شده است، بعضی از قطعات تیز همچنان باقی مانده است. بنابراین بازدید کردن از ساحل بدون پوشیدن کفش مناسب، باعث بریدگی پاهای شما می‌شود که به طور بالقوه می‌تواند برایتان بیماری ایجاد کند. از طرفی دیگر خود ساحل نیز در خطر است، زیرا برخی از گردشگران به عنوان سوغاتی از ساحل شیشه می‌گیرند و این کار به‌تدریج زیبایی و جذابیت ساحل را از بین می‌برد.

کد خبر 556631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.