آموزش دبستانی‌ها تا پایان وضعیت قرمز کرونا غیرحضوری است/تصمیم‌گیری موردی برای دبیرستان‌ها

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان از ادامه آموزش مجازی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در استان خبر داد و گفت: تا زمانی که اصفهان در وضعیت قرمز قرار دارد، مدارس ابتدایی غیرحضوری است و هرگاه به رنگ‌بندی نارنجی کرونایی برسیم، کلاس‌ها به شکل حضوری برگزار می‌شود.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد کرونا، مدارس ابتدایی در شهرهای قرمز غیرحضوری برگزار می‌شوند و با توجه به اینکه اکثر شهرهای استان قرمز هستند، کلاس‌های درس مقطع ابتدایی در استان غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی درباره تصمیم‌گیری برای دبیرستان‌ها افزود: برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه نیز براساس نظر شورای مدرسه و با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش استان اصفهان تصمیم‌گیری می‌شود. براساس مصوبه ستاد کرونا، کلاس‌های درس در این مقطع به شکل حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود؛ اما اگر در یک کلاس درس، بیش از دو دانش‌آموز به کرونا مبتلا شوند، کلاس غیرحضوری می‌شود و در صورتی که بیش از دو کلاس در مدرسه تعطیل شوند، تمام آموزش‌های مدرسه به مدت ۱۰ روز مجازی خواهد بود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به واگذاری تصمیم‌گیری برای فعالیت حضوری یا مجازی دبیرستان‌ها به شورای مدرسه و هماهنگی با ناحیه و منطقه آموزش و پرورش، گفت: این تصمیم برای دبیرستان‌ها یک موضوع داخلی است و اگر موردی از ابتلاء گزارش شود که نگرانی از شیوع ویروس در مدرسه وجود داشته باشد، آن مدرسه غیرحضوری می‌شود.

امیرپور درباره تأثیر واکسیناسیون کودکان بر بازگشایی مدارس مقطع دبستان، ادامه داد: واکسیناسیون کودکان به تازگی آغاز شده است و نمی‌توانیم روی آن تمرکز کنیم. تا زمانی که اصفهان در وضعیت قرمز قرار دارد، مدارس ابتدایی غیرحضوری است و هرگاه به رنگ‌بندی نارنجی کرونایی برسیم، کلاس‌ها به شکل حضوری برگزار می‌شود.

کد خبر 556467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.