تکنیک‌هایی برای خرید بلیط هواپیمایی ارزان

خیلی از افراد در موقعیت‌های گوناگون دوست دارند بلیط هواپیمای ارزان قیمت گیر بیاورند تا هزینه‌های سفر خود را کاهش داده و یک سفر لذت بخش با هزینه کمتر را تجربه کنند.

از آنجایی که عوامل زیادی در کاهش قیمت یک بلیط تأثیرگذار هستند کار شما برای یافتن یک بلیط ارزان خیلی سخت نیست. حال شاید برای شما سوال ایجاد شود که با چه روش‌هایی می‌توان این کار را انجام داد؟ در ادامه مطلب قصد داریم با بیان چند تکنیک این کار را برای شما بسیار راحت کنیم. پس همراه ما باشید.

زمان خرید بلیط هواپیما

هر شخص با توجه به نوع سفر خود ممکن است زمان‌های مختلفی را برای سفر انتخاب کند. هر شخص بر اساس سفر خود می‌تواند بهترین موقعیت برای تهیه بلیط را پیدا کند؛ چون بعضی زمان‌ها برای تهیه بلیط مناسب‌تر هستند و قیمت بهتری دارند. پس شما باید به این مورد توجه داشته باشید که برای خرید بلیط در چه ساعت و چه فصلی از سال اقدام به خرید می‌کنید! بهتر است قبل از خرید بلیط اطلاعاتی در این مورد به دست بیاورید تا بتوانید بلیط مناسب و ارزانی را تهیه کنید.

بهترین فصل خرید بلیط هواپیما

تکنیک‌هایی برای خرید بلیط هواپیمایی ارزان

همیشه در بعضی از فصل‌های سال تعداد مسافرت‌ها بیشتر می‌شوند. این مورد باعث افزایش هزینه‌های سفر مثل قیمت بلیط هواپیما می‌شود. در بعضی مواقع مثل سفرهای کاری نمی‌شود زمان سفر را تغییر داد اما گاهی اوقات این امکان وجود دارد که شما بتوانید با برسی قیمت بلیط‌ها ارزان‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

معمولاً در فصل‌های سرد سال سفر به مناطق گرمسیر زیاد می‌شود. حال اگر زمان سفر برای شما اهمیت ندارد، می‌شود در فصل سرد سال به مناطق گرمسیر نروید بلکه به مناطق دیگری بروید. قطعاً وقتی تقاضای بلیط برای یک منطقه کاهش یابد قیمت آن نیز روند نزولی خواهد داشت. همان‌طور که در فصل‌های بهار و تابستان سفرها رو به افزایش هستند، قیمت بلیط‌ها نیز روند صعودی پیدا می‌کنند. پس اگر دنبال بلیط ارزان قیمت هواپیما هستید فصل‌های پرمسافرت‌تر را انتخاب نکنید.

بهترین ساعات و روزهای خرید بلیط ارزان هواپیما

تکنیک‌هایی برای خرید بلیط هواپیمایی ارزان

شاید فکرکنید ساعت‌ها تأثیری در کاهش و افزایش قیمت بلیط‌ها ندارند. اما باید بدانید سخت در اشتباه هستید. چون معمولاً هرچه به ساعت‌های پایانی یک پرواز نزدیک‌ترشویم قیمت بلیط آن نیز کاهش خواهد یافت. در واقع می‌توان گفت ساعت‌های پایانی همان ساعت‌های طلایی هستند. چون اگر بلیطی باقی بماند قیمتش کاهش زیادی پیدا می‌کند تا آن بلیط به فروش برسد.

یکی دیگر از ساعت‌هایی که برای خرید بلیط ارزان مناسب‌اند، پروازهای صبح هستند. پس اگر امکان دارد ساعت سفر خود را به صبح تغییر دهید. بعضی از روزهای هفته نیز می‌توانند روزهای طلایی برای خرید بلیط هواپیما باشند که علت آن تقاضای کم‌تر برای خرید بلیط هواپیما است. حال اگر شما قصد خرید بلیط هواپیما را دارید بهتر است روزهای دوشنبه و سه شنبه را انتخاب کنید.

نوع بلیط هواپیما

یکی از تکنیک‌های طلایی برای خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما، توجه به بلیط‌های چارتر است که معمولاً قیمت مناسب‌تری نسبت به بلیط‌های سیستمی دارند. شما می‌توانید از سایت‌های معتبر این گونه بلیط‌ها را پیدا کرده و بصورت آنلاین آن‌ها را خریداری کنید.

برای انتخاب نوع بلیط به این مورد نیز توجه کنید که همیشه بلیط‌های چارتر به صرفه‌تر نیستند. چون در این نوع بلیط‌ها، تفاوتی بین قیمت بلیط بزرگسال و کودک وجود ندارد. از همه مهم‌تر امکان استرداد در این نوع بلیط وجود ندارد. به شما توصیه می‌کنیم اگر امکان کنسل شدن سفر شما وجود دارد و جزو خانواده‌های پرجمعیت با تفاوت سنی هستید، بلیط سیستمی را دراولویت قرار دهید؛ چون برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود.

بلیط چارتری هواپیما

شاید بارها هنگام تهیه بلیط کلمه چارتر را شنیده باشید. حتماً برای‌تان این سوال ایجاد شده که تفاوت این بلیط با بلیط سیستمی در چه چیزی است؟ در جواب سوال شما باید بگوییم این نوع بلیط توسط شرکت‌های هواپیمایی خریداری می‌شود و به مرور زمان به فروش می‌رسد. در واقع قیمت آن معمولاً در حال تغییر است و شما می‌توانید در ساعت‌های پایانی آن را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید. اما به این مورد توجه داشته باشید که، هنگام خرید حتماً به سایت‌های معتبر مراجعه کنید. چون سایت‌های نامعتبر و سودجو در این مورد بسیار هستند.

بلیط سیستمی هواپیما

قیمت این نوع بلیط مستقیماً توسط خود شرکت‌های هواپیمایی مشخص می‌شود. از مزیت‌های بلیط سیستمی این است که امکان لغو آن وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به سن افراد نوع بلیط را تهیه کنید که این مورد در قیمت بلیط هواپیما بسیار تأثیرگذار است. گاهی نیز این نوع بلیط با قیمت مناسب‌تری نسبت به بلیط چارتر به فروش می‌رسد.

امکان لغو بلیط یک مزیت بسیار مهم است و موجب می‌شود در بعضی از مواقع بدون استرس و مشکل خاصی بتوانید سفر را به روز و ساعت دیگری موکل کنید. در حالیکه اگر این آپشن وجود نداشت، گاهی حسابی دچار دردسر می‌شدید.

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید بلیط ارزان و مناسب را تهیه کنید؛ حتماً زمان کافی را برای این کار اختصاص دهید تا بتوانید بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید. در زمان‌های متفاوت به سایت‌های معتبر سربزنید تا از آفرها باخبرشوید. همچنین، می‌توانید به وسیله موتور جست و جوگر بلیط هواپیما، بلیط مورد نظرتان را پیدا کنید. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که حتماً قوانین و هزینه‌های بار را مد نظر قرار دهید. چرا که گاهی ندانسته باعث افزایش هزینه‌های سفر خود می‌شوید و بهتر است برای اینکه به مشکل نخورید بار کمتری را همراه خود ببرید.

با توجه به مطالب بالا می‌توان نتیجه گرفت که زمان سفر بسیار در قیمت بلیط هواپیما تأثیرگذار است. پس اگر قصد کاهش هزینه‌ها را دارید، حتماً فصل‌های کم سفر را انتخاب کنید. مورد آخر اینکه، به خاطر داشته باشید که هنگام تهیه بلیط‌های سیستمی رده سنی همراهان خود را مشخص کرده تا هزینه سفرتان کاهش یابد. چرا در بعضی رده‌های سنی قیمت بلیط‌ها حدوداً نصف می‌شود.

کد خبر 555980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.