روش اصولی مطالعه دروس اختصاصی انسانی، تجربی و ریاضی

داوطلبان کنکور سراسری با حجم فراوانی از منابع و دروس تخصصی رو به رو هستند. در واقع مدیریت زمان و مطالعه منابع کافی، دو مورد از مهم‌ترین دغدغه‌های کنکوری‌ها به‌شمار می‌آیند.

برای قبولی در آزمون کنکور، مطالعه عمیق دروس اختصاصی بسیار با اهمیت است. آشنایی داوطلبان با بهترین روش مطالعه دروس تخصصی به موفقیت آن‌ها در این ماراتون کمک بسیاری خواهد کرد. به همین منظور در این مطلب سعی کردیم روش اصولی مطالعه دروس اختصاصی انسانی، تجربی و ریاضی را برای کنکوری‌ها بیان کنیم.

بهترین روش مطالعه دروس اختصاصی کنکور انسانی چیست؟

حجم منابع و دروس کنکور انسانی بسیار است؛ بنابراین آشنایی داوطلبانِ این آزمون با روش اصولی مطالعه دروس اختصاصی رشته انسانی اهمیت فراوانی خواهد داشت. سه موردِ برنامه‌ریزی، داشتن تکنیک و مهارت برای مطالعه، حرف اول را می‌زنند. کسب درصد خوب در دروسی مانند ریاضیات، ادبیات، جامعه‌شناسی، عربی، فلسفه، تاریخ، منطق و روان‌شناسی باعث موفقیت در کنکور خواهد شد.

معمولاً دروس ریاضی و آمار دغدغه اصلی داوطلبان کنکور انسانی هستند و به اصطلاح دروس رتبه‌ساز انسانی نامیده می‌شوند. مطالعه منابع کنکور همچون کتاب‌های تست یا کتب کمک‌آموزشی در این مورد پیشنهاد می‌شوند. برای تهیه منابع آزمون و سایر کتب آموزشی همچون کتاب‌های دوازدهم انسانی، ریاضی یا تجربی می‌توانید از وبسایت بانک کتاب مارکا اقدام کنید.

راهنمای مطالعه درس ریاضی، برگ برنده موفقیت در آزمون کنکور انسانی

ترس برادر مرگ است! پیشنهاد می‌کنیم هیچ‌گاه درس ریاضی را به حال خود رها نکنید و درصد آن را صفر نگذارید. حتی اگر ۵ یا ۱۰ درصد هم تست ریاضی بزنید، از رها کردن این درس بسیار بهتر است. زیرا همین درصد کم تفاوت‌ها را در نتایج پایانی رقم خواهد زد. نیازی به مطالعه همه مباحث نیست. چند مبحثِ مورد علاقه خود را بیابید و فقط روی همان‌ها کار کنید. در این بخش چند تکنیک برای مطالعه دروس ریاضی را خواهیم گفت:

· مباحثی که بیشتر بلد هستید و احتمال آمدن سوال از آن‌ها بیشتر است را در اولویت قرار دهید.

· به‌سراغ معلم‌تان بروید و در این مباحث کمک بخواهید.

· حتماً بعد از پایان تمرین، تست‌های مربوط به هر فصل را بزنید.

· بعد از گذشت مدتی، همان تست‌ها را دوباره مرور کنید و برای تست زدن زمان بگیرید.

· هرچه بیشتر تست بزنید بهتر است.

داوطلبانی که درس ریاضی را جدی گرفته و برای تسلط بر آن وقت می‌گذارند، حتماً رتبه خوبی کسب خواهند کرد. برای تهیه کتاب‌های کنکور و تست می‌توانید از سایت کتاب کنکور استفاده کنید. بهترین روش اصولی مطالعه دروس اختصاصی انسانی، تجربی و ریاضی تمرین، تکرار، تست‌زنی و همچنین صحبت با یک مشاور کاربلد خواهد بود.

روش اصولی مطالعه دروس اختصاصی انسانی، تجربی و ریاضی

دروس دیگر رشته انسانی را چطور مطالعه کنیم؟

درس ادبیات یا همان علوم و فنون ادبی، از اصلی‌ترین دروس تخصصی رشته انسانی است و در کلیه زیرگروه‌های انسانی ضریب بالایی دارد. معمولاً تست‌های این بخش به‌طور ترکیبی از دروسی مانند تاریخ ادبیات، آرایه‌های ادبی، قرابت‌معنایی و عروض و قافیه طراحی می‌شوند. سعی کنید این دروس را به صورت داستانی مطالعه کنید و از حفظ کردن مطالب لذت ببرید. استفاده از تکنیک فلش‌کارت و جعبه لایتنر کمک فراوانی به حفظ دروس بخش ادبیات می‌کنند. فراموش نکنید که تست‌زنی و تکرار، رمز موفقیت حفظ کردن مطالب است.

دروس اقتصاد و روان‌شناسی هم مانند درس ریاضی، مورد علاقه برخی داوطلبان نیستند، اما از دروس رتبه ساز انسانی محسوب می‌شوند. برای مطالعه این دو درس حتماً متن هر درس را به‌طور عمیق مطالعه کرده و سپس تست‌های مربوطه را بزنید. مخصوصاً برای درس روان‌شناسی، کتاب مهم‌ترین منبع آزمون خواهد بود.

خلاصه نویسی و یادداشت نکات کلیدی به یادگیری بهتر و عمیق‌تر دروس جامعه‌شناسی، فلسفه و منطق و تاریخ کمک می‌کند. پس از مطالعه کامل متون درسی، حتماً از کتاب‌های کمک آموزشی و تست برای آشنایی با سبک سوالات این دروس استفاده کنید. استفاده از فلش‌کارت در دروس حفظی کمک شایانی خواهد کرد. در درس جغرافیا علاوه‌بر حفظ‌کردن مطالب، می‌توانید با تحلیل روابط به پاسخ برخی از سوالات برسید. مثلاً تأثیر ارتفاع بر اقلیم یک منطقه به‌راحتی با یک تحلیل ساده نمایان می‌شود. همچنین تکرار مطالب و تست‌زنی مداوم برای کسب موفقیت پیشنهاد می‌شود. در ادامه به بررسی بهترین روش اصولی مطالعه دروس اختصاصی انسانی، تجربی و ریاضی می‌پردازیم.

راهنمایی درباره بهترین روش مطالعه دروس اختصاصی تجربی

داشتن تکنیک و مهارت مناسب مطالعه و تمرین و تکرار رمز موفقیت داوطلبان کنکور گروه تجربی است. در سال‌های اخیر، سوالات درس زیست‌شناسی به‌صورت مفهومی و ترکیبی طراحی شده‌اند؛ بنابراین برای موفقیت در این بخش بهتر است بر متن کتاب‌های درسی تسلط کافی داشته باشید. دفترچه‌ای کنارتان بگذارید و نکات مهم را در آن یادداشت کنید. معمولاً تعداد بسیاری از سوالات از فصول هشت تا دوازده کتاب زیستِ پیش‌دانشگاهی طراحی می‌شوند. یادگیری این فصول، تست‌زنی و تکرار آن‌ها را در برنامه زمانی خود بگنجانید.

در درس شیمی با سه نوع سوال روبه‌رو خواهید شد: سوالات حفظی، مفهومی و مسئله‌ها. به‌طورکلی برای کلیه دروس حفظی همچون شیمی و زمین‌شناسی، تکرار مهم‌ترین عنصر مطالعه خواهد بود. در این دروس ابتدا مطالب حفظی را مطالعه کنید و سپس به‌سراغ سوالات مفهومی بروید. دروس زمین‌شناسی و ریاضیات اهمیت فراوانی دارند. زیرا بسیاری از داوطلبان به راحتی از کنار آن‌ها می‌گذرند؛ بنابراین با موفقیت در این دروس، می‌توانید از سایر رقبا جلو بزنید.

روش اصولی مطالعه دروس اختصاصی رشته ریاضی

مطالعه بهینه دروس اختصاصی نقش پر رنگی در موفقیت داوطلبان کنکور رشته ریاضی دارد. آشنایی کنکوری‌ها با بهترین روش مطالعه دروس تخصصی ریاضی در مدیریت زمان و کسب نتایج مناسب کمک می‌کند. اگر پایه ریاضی شما قوی است و مطالب را خوب متوجه می‌شوید، زمان‌تان را روی کتاب درسی نگذارید و بیشتر تست بزنید.

در کنکور ریاضی با محاسبات سر و کار دارید؛ بنابراین قوی کردن پایه ریاضی، تمرین و تکرار و البته تست‌زدن، برگ برنده داوطلبان برای موفقیت هستند. دروسی مانند حسابان و ریاضیاتِ گسسته نقش پررنگی در نتایج نهایی کنکور دارند. پیشنهاد می‌کنیم که این دو درس را کنار نگذارید و روی آن‌ها کار کنید. دروس هندسه، فیزیک، آمار و احتمالات و شیمی هم از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. حل و بررسی تمرینات پایان هر فصل از کتاب درسی را فراموش نکنید. با تمرین و تکرار فراوان، تلاش کنید سرعت تست‌زنی خود را افزایش بدهید.

روش اصولی مطالعه دروس اختصاصی انسانی، تجربی و ریاضی

بهترین سایت تهیه کتاب‌های کنکور کدام است؟ بانک کتاب مارکا، همراه شما در موفقیت‌های تحصیلی

فروشگاه اینترنتی کتاب مارکا به آدرس markaketab.com در سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در زمینه توزیع کتب آموزشی و کمک‌درسی آغاز کرد. این مجموعه بروزترین و جامع‌ترین فروشگاه اینترنتی کتاب و همچنین دی وی دی‌های آموزشی در سراسر کشور است. با خرید کتاب‌های کنکور از وبسایت معتبر مارکا از مزایایی همچون امکان بهره‌مندی از تخفیف‌های جذاب همیشگی، امکان خرید اینترنتی و تلفنی، امکان ارسال ۲۴ تا ۴۸ ساعته برای شهرستان‌ها و سرعت بالای ارسال بهره‌مند خواهید شد.

کلیه کتاب‌های کمک‌درسی فروشگاه کتاب مارکا شامل تخفیف هستند! اگر توانستید کتابی پیدا کنید که تخفیف نداشت، با شماره (۰۲۱۶۶۴۰۰۴۰۰) تماس بگیرید و کد تخفیف‌تان را دریافت کنید.

کد خبر 555851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.