منظر فرهنگی ماسوله در آیسسکو ثبت شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی استان گیلان از ثبت منظر فرهنگی ماسوله در سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) خبر داد.

به گزارش ایمنا، ولی جهانی اظهار کرد: دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در نامه‌ای به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ثبت منظر فرهنگی شهر تاریخی ماسوله و چهار اثر فرهنگی و تاریخی دیگر ایران در فهرست میراث جهان اسلام را اعلام کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی استان گیلان اضافه کرد: این پنج اثر فرهنگی و تاریخی شامل منظر فرهنگی ماسوله، منظر فرهنگی قلعه الموت، مجموعه آرامگاهی شیخ احمد جام، مجموعه تاریخی بسطان و گنبد علویان همدان بوده است.

جهانی گفت: سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) سازمانی تخصصی بوده که در حمایت سازمان همکاری اسلامی فعالیت کرده است و در زمینه‌های آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات در کشورهای اسلامی به منظور حمایت و تقویت روابط بین کشورهای عضو مشغول به فعالیت است.

وی ادامه داد: ثبت شهر تاریخی ماسوله با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، معماری و تاریخی این شهر سال‌ها مطالبه جدی گیلانی‌ها بوده و امیدواریم با ثبت منظر فرهنگی ماسوله در فهرست میراث جهان اسلام در سال آینده و در جریان بازدید نمایندگان یونسکو از ماسوله به منظور ثبت در فهرست آثار یونسکو، شاهد جهانی شدن این میراث ارزشمند فرهنگی گیلان باشیم.

به گزارش ایمنا، چند سال است که آیسسکو برای شناسایی، معرفی و حفاظت بهتر میراث جهان اسلام در حال تدوین فهرستی از آثار شاخص فرهنگی و تاریخی جهان اسلام است. این فهرست به جهان اسلام اختصاص دارد و جدا از فهرست میراث جهانی یونسکو است.

منبع: مهر

کد خبر 555575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.