اهدای جایزه «خندستان» به بهترین اثر کمدی جشنواره تئاتر فجر

رئیس اداره امور هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از اهدای جایزه ویژه خندستان به بهترین نمایش کمدی چهلمین جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، علی عطریان رئیس اداره هنری این سازمان اظهار کرد: بر اساس تصمیم معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، روز سه‌شنبه _بیست‌وششم بهمن‌ماه_ همزمان با ولادت امیرالمومنین علی (ع)، در اختتامیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر، جایزه ویژه "خندستان" با نظر هیئت داوران جشنواره فجر به بهترین اثر کمدی اهدا خواهد شد.

وی افزود: جشنواره ملی خندستان در حوزه کمدی به صورت سالیانه برنامه‌ریزی شده که یک سال در بخش نمایشنامه‌ها و یک سال در بخش اجراهای نمایشی کمدی برگزار می‌شود.

علی دادفر، رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز با بیا اینکه "خندستان" جشنواره‌ای مختص نمایش‌های کمدی است، گفت: سومین دوره نمایشنامه‌نویسی جشنواره خندستان در سال ۱۴۰۰ برگزار شد و پنجمین دوره اجرای صحنه‌ای و نمایش‌های بیرونی آن در سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که دبیرخانه خندستان، همه جشنواره‌های رسمی کشور را به منظور دعوت از مهمانان و یا رصد و سطح فنی کمیک را بررسی می‌کند، افزود: با مذاکرات صورت گرفته با وزارت ارشاد، "خندستان" یک لوح سپاس و جایزه در تئاتر فجر اهدا می‌کند؛ به این معنی که یک نمایشنامه کمدی به انتخاب داوران جشنواره برگزیده می‌شود و از آن تقدیر می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که اصفهان خاستگاه تئاتر کمدی است و ما در صدد هستیم این هنر فاخر را در اصفهان و کشور توسعه دهیم، ادامه داد: در این راستا حمایت ویژه از نمایش‌های کمدی را در جشنواره تئاتر فجر را موردنظر قرار داده‌ایم که به همین منظور در سفری به تهران قرار است مذاکراتی برای برگزاری این جشنواره در سال ۱۴۰۱ با مسئولان وزارت ارشاد داشته باشیم.

رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان این‌که چندین نمایشنامه از سومین جشنواره خندستان برای حضور در جشنواره تئاتر فجر برگزیده شد، گفت: تمایل داریم ارتباط تنگاتنگی با «فجر» داشته باشیم و برگزیده هر ساله خندستان نیز این مجوز را داشته باشد که در این جشنواره حاضر شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان تالار هنر را با تمام امکانات پلاتو، سالن نمایش و دکور در اختیار دارد که آن را به آسانی در اختیار هنرمندان و گروه‌های تئاتری قرار می‌دهد.

کد خبر 555339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.