تصادفات رانندگی علت بیش از ۶۰ درصد قطع نخاع‌ها در اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: بیش از ۶۰ درصد افراد قطع نخاع و دارای اختلال‌های حرکتی، بر اثر حوادث رانندگی دچار این اختلال شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمدرضا محمدی در حاشیه بازدید از انجمن بیماران قطع نخاع شهر اصفهان، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده بیش از ۶۰ درصد افراد قطع نخاع و دارای اختلال‌های حرکتی، بر اثر حوادث رانندگی دچار این اختلال شده‌اند.

وی افزود: ایمنی خودروها، جاده‌ها و بی‌احتیاطی رانندگان خودروها و موتورسیکلت‌ها از اصلی‌ترین عوامل منجر به قطع نخاع افراد است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان ادامه داد: خیریه انجمن بیماران آسیب نخاعی اصفهان دارای ۸۰۰ عضو است و با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد اعضای این انجمن بر اثر حوادث رانندگی دچار این معضل شده‌اند، لزوم توجه جدی به معضل حوادث رانندگی را متذکر می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابر اظهارات افراد آسیب‌دیده، استفاده از خودروی ناایمن، جاده‌های بدون ایمنی کافی و بی‌احتیاطی از جانب رانندگان مقصر و غیرمقصر، منجربه وقوع این حوادث ناگوار شده است.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: رانندگان وسایل نقلیه باید با توجه به شرایط ایمنی وسیله نقلیه و جاده‌ها، رعایت سرعت مطمئنه را مدنظر قرار دهند و در مواقعی که احساس خواب آلودگی می‌کنند یا از شرایط مناسب برای رانندگی برخوردار نیستند، از رانندگی کردن خودداری کنند. همچنین موتورسیکلت‌سواران هیچ‌گاه بدون استفاده از کلاه ایمنی اقدام به رانندگی نکنند.

کد خبر 555320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.