دام ‎های سبک و سنگین شهرستان گلپایگان سرشماری می ‎شود

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان از اجرای طرح سرشماری دام سبک و سنگین در این شهرستان خبر داد و گفت: تنها راه جلوگیری از اعتراض دامداران شهرستان به نحوه توزیع نهاده نظارت و سرشماری عمومی دام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرمسعود شهبازی امروز _ شنبه ۲۳ بهمن‌ماه_ در جمع خبرنگاران از اجرای طرح سرشماری دام سبک و سنگین در شهرستان گلپایگان خبر داد و اظهار کرد: این طرح از روز یکشنبه ۲۴ بهمن به مدت ۱۰ روز، با همکاری بسیج مهندسان، ناحیه مقاومت بسیج، جهاد کشاورزی، تعاونی روستایی، شبکه دامپزشکی، شرکت تعاونی دامداران، بخشداری و دهیاری‌ها و شوراهای شهرستان گلپایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به دامداران از طریق دهیاری‌ها و شوراها و روستاهایی که دهیار ندارد به واسطه معتمدان محل انجام می‌شود، افزود: در اجرای این طرح دامداران شهرستان همکاری لازم با کارشناسان مربوطه را انجام دادند و همکاری نکردن دامدار به منزله نداشتن دام است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش هزینه نهاده‌ها و محدود بودن سهمیه تخصیصی به دامداران، تنها راه جلوگیری از اعتراض دامداران به نحوه توزیع نهاده، نظارت و سرشماری عمومی دام است.

شهبازی با بیان اینکه گلپایگان از شهرستان‌های موفق در جذب نهاده‌های دامی است، گفت: نبود آمار دقیق، جامع و به هنگام موجب شده تا نحوه توزیع نهاده‌ها عادلانه نباشد.

کد خبر 555179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.