۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مشخصات گوشی آیفون ۱۳+قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی آیفون ۱۳ اپل می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آیفون ۱۳ اپل بهبودهای متعددی را نسبت به گذشته تجربه می‌کند؛ ازجمله کلیدی‌ترین تغییرات این گوشی در مقایسه با نسل گذشته می‌توان به بزرگ‌تر شدن حسگر دوربین اصلی، افزایش میزان شارژدهی و سریع‌تر شدن قدرت پردازنده اشاره کرد. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های گوشی آیفون ۱۳ اپل می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی آیفون ۱۳ اپل

گوشی آیفون ۱۳ اپل بسیار خوش‌دست است؛ به طوری که با یک دست می‌توان به راحتی به همه بخش‌های صفحه نمایش یا کلیدهای فیزیکی دستگاه دسترسی داشت. وزن این محصول ۱۷۴ گرم است، فریم آلومینیومی و پنل شیشه‌ای پشتی حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. گوشی آیفون ۱۳ اپل در رنگ‌های آبی، صورتی، قرمز، کرم و سرمه‌ای تیره به فروش می‌رسد. محصول ذکر شده کیفیت و دقت ساخت بسیار بالایی دارد، به طوری که قطعات به خوبی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. گوشی آیفون ۱۳ اپل گواهی IP68 را از مؤسسه IEC دریافت کرده است؛ بنابراین قادر است تا ۳۰ دقیقه فشار آب در عمق شش متری را تحمل کند.

صفحه نمایش و اسپیکر گوشی آیفون ۱۳ اپل

گوشی آیفون ۱۳ اپل دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED با نام تجاری Super Retina XDR، وضوح تصویر ۱۱۷۰ * ۲۵۳۲ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل بر اینچ است. این نمایشگر شفافیت و وضوح بسیار مطلوبی را برای تصاویر و متون ارائه می‌دهد. نرخ نوسازی صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۳ اپل همواره بر عدد ۶۰ هرتز ثابت باقی می‌ماند. شرکت سازنده اعلام کرده است که گوشی آیفون ۱۳ اپل فضای رنگی وسیع DCI P۳ را به صورت کامل پوشش می‌دهد و از پخش محتوای HDR با استانداردهای HDR۱۰ و Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی آیفون ۱۳ اپل از ترکیب اسپیکر موجود در لبه پایین و اسپیکر مکالمه موجود در بریدگی نمایشگر به عنوان اسپیکرهای استریو استفاده می‌کند، کیفیت و بلندی صدای آیفون ۱۳ تفاوت چشم‌گیری با نسل پیشین ندارد.

دوربین گوشی آیفون ۱۳ اپل

گوشی آیفون ۱۳ اپل مانند نسل پیشین خود از ترکیب دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنزهای عریض و فوق عریض در پنل پشتی و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی در لبه بالایی نمایشگر استفاده می‌کند. دوربین عریض ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۳ دارای لنز ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/۱.۶ است و از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد. دوربین فوق عریض این گوشی نیز دارای لنز ۱۴ میلی‌متری با دیافراگم f/۲.۴ و میدان دید ۱۲۰ درجه است. دوربین سلفی آیفون ۱۳ نیز به لنز ۲۳ میلی‌متری با دیافراگم f/۲.۲ مجهز شده است، این دوربین از عکاسی پرتره پشتیبانی می‌کند.

مشخصات گوشی آیفون ۱۳+ قیمت

سخت‌افزار گوشی آیفون ۱۳ اپل

گوشی آیفون ۱۳ اپل از تراشه A15 Bionic قدرت می‌گیرد؛ اما تراشه به کار رفته در آن به جای گرافیک پنج هسته از ماژول چهار هسته‌ای استفاده می‌کند. این تراشه از ترکیب دو هسته قدرتمند Avalanche با فرکانس ۳.۲۳ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف Blizzard با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز به عنوان CPU استفاده می‌کند، از ماژول چهار هسته‌ای اختصاصی اپل نیز به عنوان GPU استفاده می‌کند. گوشی آیفون ۱۳ اپل از رم چهار گیگابایتی LPDDR۵ و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت بهره می‌برد، البته این گوشی را می‌توان با حافظه‌های ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت نیز خریداری کرد.

نرم‌افزار گوشی آیفون ۱۳ اپل

گوشی آیفون ۱۳ اپل به صورت پیش‌فرض با سیستم عامل iOS ۱۵ به فروش می‌رسد، نسخه جدید سیستم عامل اپل تغییرات ظاهری خاصی نسبت به iOS ۱۴ تجربه نمی‌کند، اما چند ویژگی جذاب به آن اضافه شده است. قابلیت Live Text برای استخراج متن از تصاویر، استفاده آفلاین از سیری و نمایش سه بعدی نقشه از جمله ویژگی‌های جذاب iOS ۱۵ به حساب می‌آید.

باتری گوشی آیفون ۱۳ اپل

انرژی مورد نیاز گوشی آیفون ۱۳ اپل با استفاده از باتری لیتیوم-یونی ۳۲۴۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌شود که براساس ادعای اپل ۲.۵ ساعت بیشتر از گذشته شارژدهی دارد. به نظر می‌رسد که گوشی آیفون ۱۳ اپل با یک بار شارژ کامل می‌توانند ۱۷ ساعت ویدئوی آفلاین پخش کنند. این گوشی آیفون از شارژر بی‌سیم مگ‌سیف تا ۱۵ وات، شارژ بی‌سیم با استاندارد Qi تا ۷.۵ وات و شارژ سریع سیمی استاندارد USB Power Delivery ۲.۰ تا ۲۰ وات پشتیبانی می‌کند. گوشی آیفون ۱۳ اپل با شارژرهای سیمی ۲۰ واتی ظرف ۳۰ دقیقه به مقدار ۵۰ درصد شارژ می‌شود.

مزایای گوشی آیفون ۱۳ اپل

  • قدرت پردازشی
  • عملکرد دوربین در روز و شب
  • بدنه

معایب گوشی آیفون ۱۳ اپل

  • صفحه نمایش
  • سرعت شارژ
  • فقدان درگاه USB-C

قیمت گوشی آیفون ۱۳ اپل

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی آیفون ۱۳ اپل به دلیل تنوع در حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی و همچنین تفاوت رنگ بین ۲۴ میلیون و ۹۰ هزار تومان تا ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 554348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.