استفاده از "تیندر" برای ترغیب جوانان به دریافت واکسن کرونا در اسپانیا

دولت کاتالونیا، منطقه‌ای خودمختار در اسپانیا، از نرم‌افزار تیندر برای ترغیب مردم شهر به ویژه جوانان جهت دریافت واکسن کرونا بهره گرفته‌ است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزیر بهداشت کاتالونیا پس از سرعت گرفتن شیوع سویه امیکرون کرونا در سراسر قلمرو این منطقه به پیاده‌سازی طرح تیندر برای تشویق جوانان به دریافت واکسن کرونا بهره گرفته است. تیندر نوعی نرم‌افزار تلفن همراه برای دوست‌یابی آنلاین به حساب می‌آید که کاربران آن با بهره‌گیری از فناوری جی‌پی‌اس (سامانه موقعیت‌یاب جهانی) می‌توانند با افراد در محدوده جغرافیایی مشخصی ارتباط برقرار کنند. گزارش‌ها حاکی است که از زمان پیاده‌سازی طرح تیندر، تعداد افراد بین ۲۰ تا ۴۹ ساله که تا پیش از این برای دریافت واکسن اقدام نکرده بودند به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

در طرح تیندر، مکانی برای توزیع واکسن کرونا از طریق نرم‌افزار فوق مشخص می‌شود که در نتیجه مردم می‌توانند با مراجعه به آنجا نه تنها واکسن کرونا دریافت کنند بلکه به ملاقات با دوستانی بپردازند که از طریق تیندر و به صورت آنلاین با آن‌ها آشنا شده‌اند. برای کاربران نرم‌افزار تیندر ابتدا پیامی محتوی یک دعوتنامه برای ملاقات دوستان در یک مکان خاص ارسال می‌شود که در صورت پذیرش، افراد می‌توانند تنها با یک کلیک، وارد وب‌سایت رسمی شهر شوند و پس از آن، زمان مشخصی برای ملاقات افراد با یکدیگر در یک مرکز واکسیناسیون تنظیم می‌شود.

اگرچه سرعت انتشار امیکرون نسبت به سایر سویه‌های کرونا بالاتر است با این حال، شواهد نشان می‌دهد افرادی که دست کم دوز اول و دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، علائمی به مراتب خفیف‌تر از سایرین را در صورت آلوده شدن به ویروس تجربه می‌کنند. به همین دلیل، مدیران در سراسر شهرهای جهان عزم خود را جزم کرده‌اند به شیوه‌های مختلف، خواه اعمال مقررات سختگیرانه یا روش‌های خلاق، مردم را به دریافت واکسن تشویق کنند. علاوه بر این از آنجا که اغلب افراد میانسال و پیر موفق به دریافت واکسن شده‌اند، بنابراین، نرخ ابتلا به امیکرون در میان آنان بسیار کمتر از جوانان و کودکان است.

استفاده از "تیندر" برای ترغیب جوانان به دریافت واکسن کرونا در اسپانیا

کد خبر 554215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.