آب و آلودگی‌ هوا مهمترین دغدغه‌های مردم اصفهان/ مشکلات را با مشارکت شهروندان رفع می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شورای اسلامی شهر در دوره ششم تقویت کانون‌های فرهنگی مساجد، رسیدگی به محلات کم‌برخوردار، رفع مشکلات شهر و ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی در نشستی صمیمانه با اهالی منطقه یک شهرداری اصفهان، اظهار کرد: مسجد آیت‌الله خادمی، خواستگاه و کانون اولیه انقلاب اسلامی در اصفهان محسوب می‌شود، از این رو این مسجد باید به جایگاه اصلی خود آن طور که شایسته است نائل آید. شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در تلاش است تا در این مسیر اقداماتی را انجام دهد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شورای اسلامی شهر در دوره ششم تقویت کانون‌های فرهنگی مساجد، رسیدگی به محلات کم‌برخوردار، رفع مشکلات شهر و ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مشارکت مردم در اداره شهر از دیگر دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی شهر است، در این راستا امید داریم شهروندان با بیان نقاط ضعف و نواقص و ارائه راهکارها، مدیریت شهری را یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی در دوره ششم نسبت به دغدغه‌های اصلی و معضلات مردم اصفهان آگاه هستند و می‌دانند محیط زیست، آلودگی هوا و آب در رأس مطالبات مردم اصفهان قرار دارد، گفت: در همین راستا برای نخستین بار در دوره ششم کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار برای رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار و پیگیری موضوعات مربوط به آب در شورای اسلامی شهر تشکیل شده است.

نورصالحی تاکید کرد: مشکلات شهر را باید با کمک و مشارکت شهروندان ابتدا شناسایی و سپس نسبت به رفع آن اقدام کنیم تا به نتایج کارآمدی دست یابیم.

برای رفع مشکلات شهری مردم به میدان بیایند

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر نیز در این نشست اظهار کرد: بر همگان مشهود است انقلاب اسلامی با وحدت، همراهی و همبستگی مردم پیروز شد؛ این وحدت در زمان انقلاب اسلامی در اصفهان حول محور آیت‌الله خادمی شکل گرفت.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس نیز وحدت مردم عامل پیروزی کشور در مقابل جبهه استکبار بود؛ همچنین در ادامه مسیر انقلاب این همبستگی زمینه‌ساز ارائه خدمات شده است‌.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهر پس از انقلاب اسلامی در کشور متولد شد تا شهرها به دست خود مردم و نمایندگان آنها اداره شود.

وی تصریح کرد: در راستای اداره بهتر شهر باید شهروندان به میدان بیایند و پیشگام رفع معضلات و مشکلات شهر شوند، این در حالی است که امروز جامعه از بی‌تفاوتی شهروندان در امور مختلف رنج می‌برد.

لزوم رفع کمبودهای مناطق شهری

عباس حاج رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله خادمی در این مسجد زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را در اصفهان پایه‌گذاری کرد، اظهار کرد: مسجد آیت‌الله خادمی کانون انقلاب اسلامی در کلانشهر اصفهان است.

وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، گفت: پیش از انقلاب اسلامی حتی پزشک نداشتیم و پزشکان کشورهای هند و فیلیپین به ایران می‌آمدند، اما امروز در لوای انقلاب اسلامی از سراسر خاورمیانه برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این محله شهیدان زیادی در راه اسلام و انقلاب داده است، اما آن طور که شایسته است به محله خادمی توجه و رسیدگی نشده است و باید کمبودهای گذشته جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: البته در طول چهار دهه گذشته خدمات ارزنده‌ای در سایه انقلاب در ابعاد و عرصه‌های مختلف به ویژه مدیریت شهری و مناطق شهری انجام شده است، اما باید تلاش کنیم تا کمبودها رفع شود.

ایران امن‌ترین کشور منطقه است

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این نشست، اظهار کرد: مسجد آیت‌الله خادمی و این محله، بستر اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی در اصفهان بوده است، از این رو انقلاب اسلامی امروز نباید بستر و زادگاه خود را از دست بدهد.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان باید تمام قد در راستای رفع مشکلات این محله که خاستگاه انقلاب در اصفهان بوده است اقدام کنند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز نوزدهم بهمن‌ماه سال ۵۷ و سالروز بیعت همافران با امام خمینی (ره)، گفت: این انقلاب به راحتی به دست نیامده است، اما ذیل خون شهدا و هدایت امامین انقلاب، ایران اسلامی به پشتوانه مردم و نیروهای مسلح اسلامی به جایگاهی رسیده است که به‌رغم تمام توطئه‌های دشمنان، امن‌ترین کشور منطقه است.

در ادامه این نشست شهروندان محله خادمی و منطقه یک شهرداری اصفهان درخواست‌ها و مطالبات خود را از اعضای شورای اسلامی شهر مطرح کردند.

تعامل مدیریت شهری با مردم با محوریت مسجد

حجت‌الاسلام محمدعلی فقیهی، امام جماعت مسجد آیت‌الله خادمی اظهار کرد: تعامل مردم با مسئولان بسیار اهمیت دارد، به‌ویژه در این شرایط که دولت نیز مردمی است و قطعاً شاهد اتفاقات خوبی در مسیری صحیح هستیم و امیدوارم که مردم به زودی شاهد آثار این حرکت انقلابی باشند.

وی ادامه داد: تعامل مدیریت شهری با مردم با محوریت مسجد اقدامی مؤثر و کارآمد است، چرا که در گذشته این تعامل وجود نداشت. مشکلات امروز نیز یک‌شبه به وجود نیامده است که یک‌شبه از بین برود و رفع مشکلات زمان‌بر و نیازمند همت مسئولانی است که از جنس مردم هستند.

مادر شهید قوچانی به نمایندگی از مردم محله نیز به برخی از مشکلات و معضلات محله اشاره کرد و گفت: تعدادی خانه مخروبه در این محله وجود دارد که موجب بروز فساد شده است و درخواست داریم سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود.

به گزارش ایمنا، به دنبال برگزاری ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر در مساجد شهر جمعی از اعضای شورای اسلامی اصفهان در مسجد آیت‌الله خادمی حضور یافته و با اهالی محله خادمی منطقه یک شهرداری اصفهان به گفت‌وگو نشستند، همچنین نبود پارکینگ در محله علی‌رغم تردد زیاد در این منطقه، ضرورت ساخت سرویس بهداشتی در محله، لزوم کمک و مساعدت مالی به مسجد، رسیدگی به فضاسازی خیابان چهارباغ پایین، روشنایی محلات، جمع‌آوری مشاغل مزاحم محله از اهم مطالبات مردم محله خادمی از اعضای شورای اسلامی شهر بود.

کد خبر 554157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.