«جدایی نادر از سیمین» در سینما جامعه

نشست دوم از فصل دوم نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران (سینما جامعه) به تماشا و تحلیل فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی «اصغر فرهادی» اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نشست دوم از فصل دوم نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران و جهان (سینما جامعه) که از سوی دفتر تخصصی سینما (وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) با همکاری فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان و با موضوع «بازنمایی آنتاگونیسم‌های طبقات اجتماعی در سینمای ایران» برگزار می‌شود، فیلم «جدایی نادر از سیمین» به نویسندگی و کارگردانی «اصغر فرهادی» تحلیل و بررسی خواهد شد.

این نشست با حضور «مهدی ملک» نویسنده، پژوهشگر و مترجم در حوزه سینما، روانکاوی و فلسفه برگزار می‌شود. ملک سابقه همکاری با نشریاتی مانند سینما-چشم، فیلم‌خانه، سوره اندیشه، فرهنگ امروز، سینماتوگراف، ایران فردا، قلم‌یاران، اطلاعات حکمت و معرفت و اندیشه آینده را در کارنامه خود دارد.

از میان کتاب‌هایی که در سال‌های اخیر به‌صورت گروهی یا انفرادی از مهدی ملک منتشر شده است می‌توان به ترجمه کتاب‌های «کانت؛ راهنمایی برای سرگشتگان»، «فیلسوفان سینما: از مانستربرگ تا رانسیر»، «انسان‌گرایی دیگری، سینمای برادران داردن»، «عشق در زمانه تنهایی»، «لکان در قابی دیگر» و همچنین تألیف کتاب‌های «پازولینی و سینمای شعر» و «هگل و ما» اشاره کرد.

داستان فیلم «جدایی نادر از سیمین» درباره زوجی است که در آستانه طلاق قرار دارند و با ترک خانه توسط سیمین، نادر زنی باردار را برای مراقبت از پدرش که مبتلا به آلزایمر است به خانه می‌آورد. با این ورود، اتفاقاتی رقم می‌خورد که سرنوشت دو خانواده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در فیلم «جدایی نادر از سیمین» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی، پیمان معادی، لیلا حاتمی، ساره بیات و شهاب حسینی به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم برنده جوایز بسیاری از جمله اسکار بهترین فیلم خارجی، گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی و خرس طلایی جشنواره برلین شده است.

به گزارش ایمنا، نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران و جهان هر هفته روزهای سه‌شنبه در سینما سوره، واقع در خیابان آمادگاه، روبه‌روی هتل عباسی، پردیس حوزه هنری برگزار می‌شود.

نمایش و تحلیل فیلم «جدایی نادر از سیمین» سه‌شنبه _دوازدهم بهمن‌ماه_ ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.

کد خبر 552730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.