داستان یک زندگی واقعی در مینی‌سریال «خدمتکار»

زیر متن اصلی «خدمتکار» بیش از هرچیز، عشق مادری است و در کنار آن به استقلال زنانه، رابطه‌های سمی و مسائل معیشتی و اقتصادی کارگران آمریکایی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مینی سریال «خدمتکار» (Maid) محصول سال ۲۰۲۱ میلادی کشور آمریکا است. «مالی اسمیت متزلر» کارگردان این مجموعه درام ۱۰ قسمتی است.

«خدمتکار» الهام‌گرفته از کتاب خاطرات یک نویسنده آمریکایی است که بسیار پرفروش شد و تحسین‌های زیادی را برانگیخت.

ماجرای این سریال، درباره زنی به نام «الکس» با بازی «سارا مارگارت کوالی» است که همراه با فرزند سه ساله خود و شوهر دایم‌الخمر و بدرفتارش زندگی می‌کند، اما از جایی به خاطر حفظ سلامت جسم و روان دختر خردسالش، تصمیم می‌گیرد از همسرش جدا شود و مستقل زندگی کند. او برای حفظ استقلال مالی و سلامت روحی خود و دخترش، تصمیم می‌گیرد با کار طاقت‌فرسا و دستمزد بسیار پایین شغل خدمتکاری، روزگار بگذراند.

فضای این مینی‌ سریال و به‌ویژه اجرای فوق‌العاده «سارا مارگارت کوالی» به شدت سردرگم‌کننده و گنگ است که البته اینها همه نشان‌دهنده حالات روحی شخصیت اصلی داستان خدمتکار است.

یکی از بهترین ویژگی‌های این درام کوتاه استفاده از موسیقی و تصاویر خیالی برای نشان دادن احساسات کاراکتر اصلی و پیام‌های داستان به جای استفاده غیرضروری از دیالوگ است. مهم‌تر اینکه این مفاهیم به شکلی ساده و قابل فهم به نمایش گذاشته شده که در قسمت نهم و برای فرار از زندان عادت‌های غلط گذشته، به اوج خود می‌رسد.

زیر متن اصلی «خدمتکار» بیش از هر چیز، عشق مادری است و در کنار آن به استقلال زنانه، رابطه‌های سمی و مسائل معیشتی و اقتصادی کارگران آمریکایی می‌پردازد.

نقطه قوت اصلی «خدمتکار»، قصه همراهی برانگیز و کمتر مهندسی‌شده آن است که با نقش‌آفرینی تماشایی بازیگر نقش اصلی و شخصیت‌پردازی درجه‌یک، به محصولی باکیفیت و تأثیرگذار تبدیل شده است.

به گزارش ایمنا، این مینی‌ سریال اگرچه روی موج جنبش‌های زنان سینما سوار شده، اما استحقاق توجه‌هایی را که به آن شده، دارا است. «خدمتکار» با نمره ۸۲ از منتقدان متاکریتیک و امتیاز ۸.۴ از کاربران آی‌ام‌دی‌بی از جمله آثار چشمگیر سال ۲۰۲۱ میلادی است که نامزد بهترین مینی‌ سریال گلدن‌گلوب هم شد.

کد خبر 585872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.