پیش بینی تداوم روند اصلاحی بیت کوین

انتظار می‌رفت که بیت کوین در محدوده ۴۰ هزار دلار تغییر روند بدهد و این اتفاق در سطح ۳۸ هزار دلار برای این رمز ارز افتاد. شاخص ترس و طمع نسبت به روز گذشته چندین واحد افت داشته است که به معنای افزایش ترس معامله گران می‌باشد. پیش بینی می‌شود بیت کوین تا سطح ۳۵ هزار دلار افت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۳۷ هزار ۱۲۷ دلار.
  • ETH اتریوم دو هزار و ۵۲۲ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۳۷۱ دلار ۳۴ سنت.
  • ADA کاردانو یک دلار و دو سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۳ سنت.
  • XRP ریپل ۵۸ سنت.
  • DOT پولکادات ۱۷ دلار ۵۰ سنت.
  • SOL سولنا ۹۰ دلار ۱۹ سنت.
  • Avalanche اولانچ ۶۵ دلار ۳۷ سنت.
  • Tera ترا ۴۴ دلار ۹۰ سنت.

۱۲ رمزارز برتر بر اساس حجم بازار

پیش بینی تداوم روند اصلاحی بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

افت تا محدوده ۳۵ هزار دلار برای این رمزارز پیش بینی می‌شود.

پیش بینی تداوم روند اصلاحی بیت کوین

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

پیش بینی تداوم روند اصلاحی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۸۸ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۱۲ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۵۶ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۳ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۹۰ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۲.۰۳ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۷۲ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۶۸ درصد
  • دامیننس ترا: ۱.۰۸ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش بازار رمزارزها: هزار و ۶۹۷ میلیارد دلار

پیش بینی تداوم روند اصلاحی بیت کوین

افزایش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز ۲۰ واحد است. به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای پنج وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

پیش بینی تداوم روند اصلاحی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

پیش بینی تداوم روند اصلاحی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

نتایج یک نظرسنجی: شهروندان روس درباره ممنوعیت ارزهای دیجیتال اختلاف نظر دارند

نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه (Vtsiom) نشان می‌دهد که ۶۴ درصد مردم روسیه بیت کوین را می‌شناسند و ۱۷ درصد آنها هم آگاهی خوبی نسبت به این ارز دیجیتال دارند که در مقایسه با سال ۲۰۱۷، نشان‌دهنده رشدی چهار درصدی است. همچنین سهم کسانی که کاملاً از وجود بیت کوین بی‌اطلاع هستند نیز به ۱۹ درصد رسیده که ۱۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نظرسنجی این نهاد نشان می‌دهد که روس‌های آگاه به فضای ارزهای دیجیتال، تقریباً به‌طور مساوی با ایده ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال که توسط بانک مرکزی این کشور طرح شده، مخالف یا موافق هستند. ۳۳ درصد از این شهروندان روس گفته‌اند که نسبت به تلاش رگولاتور برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال بی‌تفاوت هستند، در حالی که موافقان و مخالفان هر کدام سهمی ۳۲ درصدی در نتایج این نظرسنجی را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس بانک مرکزی کنیا: موضع ما نسبت به ارزهای دیجیتال تغییری نکرده است

پاتریک نجوروج، رئیس بانک مرکزی کنیا (CBK) اعلام کرده است که موضع این کشور در قبال ارزهای دیجیتال هنوز بدون تغییر باقی مانده است.

وی در حالی این اظهارات را بیان کرده است که کنیا همچنان به روند تثبیت موقعیت خود، به عنوان یکی از کشورهای قاره آفریقا که بیشترین نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال را دارد، ادامه می‌دهد.

رئیس بانک مرکزی کنیا اظهار کرد: بانک مرکزی کنیا در آینده‌ای نزدیک، بیشتر درباره ارزهای دیجیتال صحبت خواهد کرد.

چین برنامه توسعه آزمایشی بلاک چین داخلی برای استفاده در دنیای واقعی را اعلام کرد

اداره فضای سایبری چین (CAC) از آغاز تلاشی داخلی برای تسریع توسعه و نوآوری بلاک چینی در ۱۵ منطقه و ۱۶۴ نهاد خبر داد. هدف این ابتکار، پیاده‌سازی فناوری بلاک چین در مقیاسی بزرگ، میان کسب‌وکارها و سازمان‌های دولتی در چین است. اطلاعیه این نهاد شامل فهرستی از شهرها، شرکت‌ها و سایر نهادهایی است که مستقیماً در این ابتکار مشارکت خواهند داشت.

این آژانس دولتی چینی همچنین اعلام کرده که حوزه‌های کلیدی توسعه بلاک چین شامل بخش‌های تولید صنعتی، انرژی، اشتراک‌گذاری خدمات و داده‌های دولتی، اجرای قانون، مالیات، محاکمات جنایی، بازرسی، کپی رایت، امور مدنی، جامعه انسانی، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، معاملات مالی، مدیریت کنترل ریسک و بازار سهام است.

تحلیل‌گر بلومبرگ: بیت کوین و اتریوم در مراحل اولیه پذیرش هستند

مایک مک‌گلون، تحلیل‌گر و استراتژیست ارشد کالای بلومبرگ معتقد است که بیت کوین و اتریوم هنوز در روزهای اولیه پذیرش خود قرار دارند و قیمت این دو ارز دیجیتال به احتمال زیاد روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.

وی در توئیت اخیر خود اظهار کرده است، تا زمانی که اتفاقی بعید و غیرمنتظره در اقتصاد جهانی رخ ندهد و مانع گسترش فناوری نشود، قیمت این دو ارز دیجیتال در طول زمان رشد خواهد کرد.

به‌رغم ریزش قیمتی، تعداد هولدرهای بلندمدت بیت کوین رو به افزایش است

طبق جدیدترین داده‌های درون‌زنجیره‌ای وب‌سایت گلسنود، تعداد سرمایه‌گذاران قدیمی بیت کوین به‌رغم ریزش بازار، همچنان در حال افزایش است. بر اساس داده‌هایی که گلسنود به اشتراک گذاشته است، تعداد کیف پول‌های ۵ تا ۷ ساله بیت کوین به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته و به بالاترین مقدار خود طی ۸ ماه گذشته رسیده است. بر این اساس، در حال حاضر تعداد ۷۱۶,۳۲۵ واحد بیت کوین حداقل از سال ۲۰۱۵، زمانی که بیت کوین به قیمتی در حدود ۳۰۰ دلار معامله می‌شد، بدون هیچ جابه‌جایی در کیف پول‌ها نگه‌داری می‌شوند.

استقبال ایلان ماسک و بیلی مارکوس از کیف پول پلتفرم رابین‌هود

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا معتقد است که کیف پول‌های رابین‌هود برای دوج کوین اتفاق بزرگی خواهند بود، چرا که این میم کوین دیگر صرفاً یک سرمایه‌گذاری سوداگرانه و با هدف نوسان گیری برای کاربران این پلتفرم کارگزاری آنلاین نخواهد بود.

بیلی مارکوس، هم‌بنیان‌گذار دوج کوین در توییتی که توجه ماسک را به خود جلب کرد، توضیح داد که اکنون کاربران کیف پول رابین‌هود می‌توانند از دوج کوین برای پرداخت انعام، مبادله و تجارت و سایر اهداف استفاده کنند و کاربران این پلتفرم می‌توانند حالا از تمرکززدایی بهره ببرند. وی همچنین با فوق‌العاده توصیف کردن تجربه استفاده از کیف پول رابین‌هود، اظهار داشت که مقداری دوج کوین از این کیف پول ارسال کرده و تجربه بسیار آسان و ارزانی داشته، زیرا هزینه انتقال تنها ۰.۰۲ دوج بوده است.

رکوردشکنی ۶ میلیارد دلاری حجم معاملات NFT ها در ماه ژانویه

حجم معاملات ماهانه توکن‌های غیرمثلی (NFT) در ماه ژانویه (دی) نسبت به ماه دسامبر (آذر) ۱۲۹ درصد رشد کرده و به رکورد جدید ۶.۱۳ میلیارد دلار رسیده است. بخش زیادی از این رشد به‌لطف راه‌اندازی بازار NFT جدید لوکس‌ریر (LooksRare) به‌دست آمده است. از زمان راه‌اندازی این بازار تنها ۲۰ روز گذشته اما حجم معاملات آن به بیش از دو میلیارد دلار رسیده است. علاوه بر این، حجم فروش NFT در بازارهای مبتنی بر سولانا هم از یک میلیارد دلار عبور کرده است.

نخست‌وزیر سابق روسیه: ممنوعیت ارزهای دیجیتال می‌تواند تأثیر معکوس داشته باشد

چندی پیش بانک مرکزی روسیه پیشنهاد کرده بود که تعدادی از فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال ممنوع شود. نهادهای زیادی همچون وزارت دارایی، دومای ایالتی و دولت روسیه با این پیشنهاد مخالفت کردند.

دیمیتری مِدودِف Dmitry Medvedev، نخست‌وزیر سابق و نایب‌رئیس فعلی شورای امنیت فدراسیون روسیه هم اعلام کرده که می‌داند بانک مرکزی روسیه برای حفظ ثبات مالی این کشور و محافظت از شهروندان خود دست به این کار زده است، اما از آنجا که ممنوع‌کردن یک چیز به‌طور کامل اغلب نتیجه‌ای معکوسی دارد، او هم با این طرح مخالف است.

گلدمن ساکس: افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا به بیت کوین آسیب می‌زند

طبق گفته‌های بانک بین‌المللی گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، با توجه به رشد قابل‌توجه پذیرش بیت کوین در سال گذشته، همبستگی این ارز دیجیتال با شاخص‌های کلان اقتصادی افزایش یافته است. حتی شاخص بازار سهام Nasdaq ۱۰۰ هم بیش از ۱۳ درصد از ارزش خود را به خاطر افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا از دست داده است.

تحلیل‌گران این بانک به این نتیجه رسیده‌اند که بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال دیگر هم از همین مسئله آسیب دیده‌اند. آنها می‌گویند بیت کوین دیگر در برابر سیاست‌های کلان اقتصادی، از جمله سیاست پولی انقباضی فدرال رزرو، مصون نیست و در صورت افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا به‌شدت آسیب می‌بیند.

نقشه بازار رمزارزها

پیش بینی تداوم روند اصلاحی بیت کوین

کد خبر 552433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.