افزایش روزهای حضور دانش‌آموزان در مدارس/نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس افزایش یافته و اجرای این برنامه در هر مدرسه با مدرسه دیگر متفاوت و وابسته به فضای فیزیکی و تعداد دانش‌آموزان برای رعایت شیوه‌نامه و پروتکل‌های بهداشتی است.

آذرکیوان امیرپور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص روند آخرین برنامه‌ها برای افزایش حضور دانش‌آموزان در مدارس، اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس تابع رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی است. تصمیم بر این است که تعداد روزهای حضور دانش‌آموزان در مدارس افزایش پیدا کند، اما اولویت اول انجام این کار ظرفیت مدرسه و توجه به رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه «۰۶» است.

وی اضافه کرد: تا هفته‌های گذشته دانش‌آموزان یک یا دو روز در مدرسه حضور داشتند؛ در برنامه‌های جدید پیگیری می‌شود تا یک روز حضور آن‌ها به دو روز و دو روز حضور به سه روز تبدیل شود و مدت زمان حضور آن‌ها در کلاس‌های درس و مدرسه بیشتر از قبل شود.

لزوم تهویه هوای کلاس‌ها در فصل زمستان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: امیدواریم با هماهنگی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و انجام بازرسی‌های بیشتر از مدارس، این برنامه هر چه زودتر عملیاتی شود و دانش‌آموزان بتوانند تعداد روزهای بیشتری را در مدارس حضور پیدا کنند.

امیرپور تصریح کرد: اجرای این برنامه در هر مدرسه با مدرسه دیگر متفاوت است؛ این اتفاق بیشتر وابسته به فضای فیزیکی مدارس و تعداد دانش‌آموزان برای رعایت شیوه‌نامه و پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری دانش‌آموزان و تهویه هوای کلاس‌ها در فصل زمستان است.

وی افزود: تیم‌های نظارتی به طور مرتب و روزانه از سوی اداره کل آموزش و پرورش، ادارات نواحی و مناطق برای بازرسی از مدارس اعزام می‌شوند و تیم‌هایی هم از سوی مرکز بهداشت استان و شهرستان‌ها نیز نظارت لازم برای رعایت شیوه‌نامه را دارند. برای مدارس در این بخش، فرم امتیازبندی وجود دارد و باید نمره ۸۵ را کسب کنند.

مهلت یک هفته‌ای برای جبران نقص‌ها در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اگر مدرسه امتیاز موردنظر را کسب نکند و مواردی را رعایت نکرده باشد، ابتدا موارد و نقص‌ها تذکر داده می‌شود و مدرسه موردنظر، یک هفته فرصت دارد تا نقص‌ها را جبران کند؛ در صورت اجرایی نشدن شیوه‌نامه و رعایت موارد اعلام شده در اخطار نهایی مرکز بهداشت و آموزش و پرورش، تعطیلی مدرسه بعد از دو هفته صورت می‌گیرد.

امیرپور درمورد روند واکسیناسیون معلمان اظهار کرد: واکسیناسیون دوز اول و دوم فرهنگیان بیش از ۹۵ درصد انجام شده است و تعدادی از همکاران فرهنگی هم دوز سوم را تزریق کردند و بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان هم تاکنون واکسینه شدند. در حال حاضر «اومیکرون» سویه غالب استان است و توصیه می‌شود همکاران فرهنگی هر چه زودتر نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

کد خبر 551336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.