برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

نشست خبری تشریح برنامه‌های دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هوشمند، دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) گفت: اهالی رسانه از گروه‌هایی هستند که در راستای خدمت به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تلاش می‌کنند.

وی افزود: در این راستا پویشی را نیز با عنوان همه خادم‌الرضاییم راه‌اندازی کردیم.

هوشمند گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در چهار محور سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی با تأکید بر پویش چهارشنبه‌های امام رضا، وقف و نذر و خدمت کریمانه در سیره رضوی به جشنواره ارسال کنند.

به گزارش ایمنا، محورهای موضوعی جشنواره شامل چهار بخش سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی، وقف و نذر رضوی و خدمت رضوی است. توسعه بخش‌های جشنواره و ایجاد امکان ارزیابی آثار منتشر شده در رسانه‌های بین‌المللی نیز یکی از تغییرات عمده در دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) است.

در سیره رضوی، تبیین و بررسی نمودهای مختلف فرهنگ و آموزه‌های سیره امام رضا (ع) در محصولات رسانه‌ای با تأکید بر بررسی نسبت مفاهیم بنیادین و مسائل روز با آموزه‌های رضوی به ویژه در حوزه انقلاب اسلامی، جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت، اخلاق و تعامل در محور زائر و زیارت رضوی، تبیین، تجلیل و نمایش آثار و برکات زیارت امام رضا (ع) در زائرانی که به اشکال مختلف حضوری و غیرحضوری با تأکید بر پویش جهانی چهارشنبه‌های امام رضایی و زائران غیرایرانی موردنظر است.

در محور وقف و نذر رضوی نیز بررسی آثار و برکات موقوفات و نذور به ساحت مقدس امام رضا (ع) و ترویج سنت حسنه وقف و نذر در راستای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران و نیازمندان، به نام مبارک آن حضرت و در محور خدمت رضوی تبیین و بررسی مفهوم خدمت کریمانه در سیره رضوی و بررسی نمودهای عینی آن در عرصه‌های مختلف خدمات آستان قدس رضوی، در کنار ترویج خدمت کریمانه به نیازمندان به نام مبارک ثامن‌الحجج (ع) مورد نظر قرار گرفته است.

دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) شامل چهار بخش و محورهای مرتبط با آن شامل خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌ها است که در محورهای خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، همچنین بخش ویژه تیتر می‌توانند آثار خود را ارائه کنند.

بخش فعالان رسانه‌های صوتی و تصویری نیز با تمرکز بر تولیدات این رسانه‌ها با تأکید بر محتواهای تولید و پخش شده در رسانه ملی و شبکه‌های تلویزیونی برون‌مرزی و بین‌المللی برگزار می‌شود. در بخش رسانه‌های مجازی، توجه اصلی بر تولیدات کاربران در بستر فضای مجازی و در بخش عکس و گرافیگ عکس خبری، گرافیک و بخش ویژه اینفوگرافی است.

آئین پایانی دومین دوره این جشنواره در خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد و بر این اساس، اصحاب رسانه و عموم کاربران فضای مجازی تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ برای ارسال آثار فرصت خواهند داشت. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و اطلاعات تکمیلی به سایت http://mediafest.razavi.ir مراجعه کنند.

کد خبر 551138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.