ضرورت قرار گرفتن کتابخوانی در برنامه‌های فرهنگی زائران مشهدالرضا

تولیت آستان قدس رضوی گفت: توسعه کتابخوانی باید در رئوس برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای زائران باشد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، در حاشیه آئین افتتاح نمایشگاه کتاب رضوی در ورودی باب‌الجواد (ع) حرم مطهر امام رضا (ع)، در جمع خبرنگاران با اشاره به به رویکرد فرهنگی آستان قدس در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه باید بهترین مراکز، نشر و توزیع کتاب در اطراف حرم مطهر رضوی حضور داشته باشند، اظهار کرد: حرم مطهر رضوی، بارگاه عالم آل محمد (ص) است، بنابراین این مکان باید کانون نشر فرهنگ دینی و تشویق علم‌اندوزی باشد، از این‌رو آستان قدس از هر فرصتی برای ترغیب و تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: فراهم آوردن فضا برای عرضه کتاب گام نخست است، باید در تمام ورودی‌های حرم مطهر بازارچه‌های کتاب وجود داشته باشد تا اولین فروشگاه‌هایی که زائران پس از زیارت با آن‌ها مواجه می‌شوند، فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و کتاب باشد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: چه خوب است هدیه و سوغات زائران در سفر زیارتی مشهد، «کتاب» باشد که ارزشی معنوی و فرهنگی دارد، ترویج فرهنگ ارزشمند «سوغات کتاب» موجب تقویت و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور می‌شود.

وی افزود: آستان قدس در تأسیس نمایشگاه کتاب رضوی به‌هیچ‌عنوان نگاه سوداگرانه و کسب درآمد نداشته و تنها هدفش رشد فرهنگ کتابخوانی و ترویج سوغات فرهنگی به‌ویژه سوغات کتاب است.

مروی در بخش دیگری از سخنان خود به دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب رضوی توصیه‌هایی کرد و گفت: در این نمایشگاه باید کتاب‌هایی متقن و دارای محتوای غنی و صحیح عرضه شود و تنوع کتاب‌ها نیز باید آن‌چنان بالا باشد که نیاز سلیقه‌های مختلف را پاسخ دهد.

وی با تأکید بر اهمیت خلاقیت و نوآوری در فضاآرایی برای جذب مخاطبان اظهار کرد: فروشندگان کتاب باید خود اهل مطالعه، کتابخوان و با نویسندگان و کتاب‌های مختلف آشنا باشند و با صبوری و برخورد خوب، سوالات مخاطبان را باحوصله پاسخ دهند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در عرضه لوازم‌التحریر و محصولات جانبی در این مرکز نیز باید از تولیدات داخلی استفاده شود.

منبع: آستان نیوز

کد خبر 564778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.