ماندگاری هوای ناسالم و غبارآلود در اصفهان تا پایان هفته/ افزایش دو درجه‌ای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان از افزایش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: با توجه به استقرار جوی پایدار بر روی استان، ‌شرایط افت کیفیت هوا تا اوایل روز پنجشنبه فراهم است.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی پایدار تا روز چهارشنبه بر روی استان است بر این اساس، در این مدت بیشتر مناطق دارای آسمانی صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد و در کلانشهر اصفهان برای مناطق صنعتی غبار صبحگاهی و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس به ویژه در ساعات اولیه روز پیش‌بینی می‌شود.

وی از ورود موج ناپایداری از اواخر روز چهارشنبه به استان خبر داد و افزود: با فعالیت این سامانه در نیمه غربی افزایش ابر و بارش آغاز می‌شود و در روز پنجشنبه با شدت کمتر در دیگر مناطق ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق شرقی و احتمال گرد و خاک محلی در روز پنجشنبه، گفت: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، دمای شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین زمان به ۱۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما فردا به منفی پنج درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی بوئین و میاندشت را با منفی ۱۳ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان معرفی کرد و گفت: گرم‌ترین شهرستان استان نیز خور و بیابانک با ۱۴ درجه است همچنین با توجه به پایداری جو، شرایط افت کیفیت هوا تا اوایل روز پنجشنبه فراهم خواهد بود.

کد خبر 550900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.