آغاز روند تدریجی افزایش دما/غبار صبحگاهی در مناطق صنعتی

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، از آغاز روند تدریجی افزایش دما خبر داد و گفت: این روند کُند از امروز آغاز می‌شود. همچنین به دلیل سرمای هوا و پایداری جو طی ساعت‌های اولیه صبح تا نیمه روز، کیفیت هوا در حد غبار صبحگاهی یا گاهی ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی پایدار تا اواخر هفته روی استان است. بر این اساس در این مدت در اکثر مناطق استان آسمان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد و در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی، غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی از افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و افزود: دمای شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین زمان به ۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه صبح فردا به منهای ۸ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، سردترین شهرستان را بوئین و میاندشت با منهای ۱۷ درجه سانتی‌گراد معرفی کرد و توضیح داد: شهرستان خور با ۱۱ درجه سانتی‌گراد نیز گرم‌ترین نقطه استان است.

وی با اشاره به آغاز روند تدریجی افزایش دما، گفت: این روند کُند از امروز آغاز می‌شود؛ همچنین به دلیل سرمای هوا و پایداری جوی، در ساعت‌های اولیه صبح تا نیمه روز، کیفیت هوا در حد غبار صبحگاهی یا گاهی ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود؛ زیرا جو حالت ناپایداری دارد اما در لایه‌های بالایی جو باد جریان دارد و آلودگی تقویت نمی‌شود.

کد خبر 550453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.