جشنواره «پرواز ققنوس» موجب تأثیرگذاری دانش‌آموزان در بین همسالان می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نقش آموزش و پرورش در انتقال مباحث فرهنگی بسیار مهم است و بهترین راهکار درگیر شدن دانش‌آموزان با این مسائل است و وارد شدن آنها به جشنواره «پرواز ققنوس» موجب تأثیرگذاری بیشتر در بین همسالان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی اسماعیلی ظهر امروز _ چهارشنبه (۲۹ دی ماه) _ در خصوص جزئیات جشنواره فرهنگی هنری رسانه‌ای «پرواز ققنوس» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بعد از بروز کرونا شرایط جامعه دچار تغییراتی کامل شد و بدون تردید آموزش و پرورش هم دچار بحران‌هایی شده است، تغییر در فضای آموزش و پرورش باعث شد که از یک زمانی به زمان دیگری پرتاپ شویم و ممنوعیت ورود به مدارس اتفاق افتاد و دانش‌آموزان با گوشی تلفن همراه و تبلت وارد فضای مجازی شدند.

فعالیت آموزش و پرورش در کرونا تعطیل نشده است

وی افزود: آنچه مهم بود اینکه برای پیشبرد برنامه‌ها در این بحران توانستیم فعالیت آموزش و پرورش را ادامه دهیم و آموزش را تعطیل نکنیم و در فضای مجازی فعالیت‌ها ادامه پیدا کرد و دانش آموزان وارد فضای دیگری شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: امروز نقش رسانه و فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست و تلاش کردیم با توجه به نیاز دانش‌آموزان موارد یادگیری و آموزش را بر مبنای سلیقه‌ها و استعدادها برای آنها فراهم کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: در این دوران جشنواره‌های زیادی به وسیله آموزش و پرورش برای دستیابی به اهداف تربیتی برنامه‌ریزی شد و نیاز دانش‌آموزان و خلاقیت و استعداد دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

اهمیت درگیر شدن دانش‌آموزان با مسائل فرهنگی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: وقتی وارد مقوله فرهنگی می‌شویم نقش آموزش و پرورش در انتقال مباحث فرهنگی بسیار مهم است و بهترین راهکار درگیر شدن دانش‌آموزان با این مسائل است و وارد شدن دانش آموزان در این مقوله موجب تأثیرگذاری بیشتر در بین همسالان آنها با زبان خودشان می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: وقتی دانش‌آموزان با جلوه هنری در جشنواره «پرواز ققنوس» آشنایی پیدا می‌کنند به نوعی آنها با وارد شدن به این مقوله تأثیر زیادی می‌پذیرند و دانش‌آموزان فرصت پیدا می‌کنند با وارد شدن به این صحنه‌ها و کسب آگاهی جلوه‌های هنری آشنایی به صورت الکترونیک در اختیار دیگر همسالان خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: ایجاد شناخت دانش‌آموزان موجب انتقال فرهنگ و تسهیل عبور از این دوران می‌شود و امروز جشنواره فرهنگی هنری رسانه‌ای «پرواز ققنوس» افتتاح شد تا دانش‌آموزان بتوانند با تولید محتوا اطلاعات مفید خود را به بقیه همسالان انتقال دهند.

کد خبر 549894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.