اکران و بررسی مستند «چیزهایی که زمان با خود برد»

فیلم مستند «چیزهایی که زمان با خود برد» به نویسندگی و کارگردانی «فرهاد بردبار» در سینما مهر سوره حوزه هنری اصفهان اکران و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایش و گفت‌وگو درباره مستند «چیزهایی که زمان با خود برد» فیلمی از «فرهاد بردبار» از سوی دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان برگزار می‌شود. این نشست با حضور «مهرداد فراهانی» مدرس و پژوهشگر سینمای ایران و «فرهاد بردبار» کارگردان مستند «چیزهایی که زمان با خود برد» برگزار می‌شود. دبیر گفت‌وگو نیز «پژمان نظرزاده‌آبکنار» نویسنده و پژوهشگر است.

فیلم مستند «چیزهایی که زمان با خود برد» درباره محمدحافظ اصفهانی مشهور به محمد حافظ مخترع، مهندس و مخترع اصفهانی ساخته شده است. وی در اواخر سده ۹ و نیمه نخست سده ۱۰ هجری قمری می‌زیست و در هرات و سمرقند در شمار ملازمان سلطان احمد گورکان از حکمرانان دوره تیموری در ایران بود.

درباره این فیلم آمده است:

هرچند در پانصد سال پیش، انگیزه‌های علمی یا اجتماعیِ یک اختراعِ مهم تحت‌الشعاع انگیزه‌های سیاسی و مذهبی قرار گرفته بود اما زمینه مناسبی فراهم شده بود تا "حافظ اصفهانی" را در یک ماجرای فنی پیچیده درگیر کند. مردی گمنام با چهارده اختراع شگفت...

تهیه‌کننده، نویسنده، تدوین‌گر و کارگردان این فیلم «فرهاد بردبار» است و مشاوره علمی این پروژه را پرویز محبی و هانیه بیک به عهده داشته‌اند. همچنین امیر امان‌زاده تصویربردار این مستند، گوینده این فیلم شهرام درخشان و صدابردار نیز سعید بهرامی است، ضمن اینکه انیمیشن دو بعدی آن را سعید عبد یزدان و انیمیشن سه بعدی را احسان ایزدی به‌عهده داشته‌اند.

فیلم مستند «چیزهایی که زمان با خود برد» در ساعت ۱۸ روز پنج‌شنبه _۲۳ دی‌ماه_ در سینما مهر سوره حوزه هنری استان اصفهان، واقع در خیابان آمادگاه نمایش داده می‌شود.

اکران و بررسی مستند «چیزهایی که زمان با خود برد»

کد خبر 548319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.