سیاسی کاری اصلی‌ترین نقطه ضعف شوراهای اسلامی است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سیاسی کاری اصلی‌ترین نقطه ضعف و آسیب برای فعالیت و امورات شوراهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی دشتکی در نشست با رئیس مرکز علمی کاربردی نگین استان، اظهار کرد: فرهنگ سازی و آموزش به شوراهای اسلامی موضوعی است که باید در شروع بکار شوراها به جد پیگیری و اجرا شود.

وی افزود: در بعضی موارد مشاهده می‌شود تعدادی از افراد بدون اطلاع از شرح وظایف و امورات شوراهای اسلامی در انتخابات شورایی ثبت نام می‌کنند و پس از ورود به شورای اسلامی شهر با مشکلات عدیده روبرو شده و این بی‌اطلاعی موجب آسیب به آنان و جامعه می‌شود؛ بر همین اساس لزوم آموزش از نیازهای اولیه و اولویت دار است، همچنین باید شوراهای اسلامی، کتاب قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران را با دقت مطالعه که به قوانین آگاه باشند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی به عنوان یک نهاد مدنی برگرفته از اراده مردم هستند، گفت: سیاسی کاری اصلی‌ترین نقطه ضعف و آسیب برای فعالیت و امورات شوراهای اسلامی است از این رو باید با اعتدال عمل کنند تا اعتماد مردم به خدمات شهری و شوراهای اسلامی کاهش نیابد.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست مقرر شد مرکز علمی کاربردی نگین استان با همکاری شورای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری و شورای اسلامی استان نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی جهت شوراهای اسلامی در اسرع وقت اقدام شود.

کد خبر 548180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.