نمایندگان از پاسخ وزیر بهداشت قانع شدند/مهلت دو هفته‌ای به عین‌اللهی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اقناع نمایندگان سوال کننده از وزیر بهداشت خبر داد و گفت: برای تعیین تکلیف برخی از موارد مطرح شده، دو هفته تا یک ماه به وزیر بهداشت مهلت داده شد.

به گزارش ایمنا، زهرا شیخی در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور «بهرام عین‌اللهی» برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان خبر داد و اظهار کرد: در ادامه طرح سوالات نمایندگان مجلس از هفته گذشته، ۹ نماینده در نشست امروز کمیسیون حاضر شدند و ۹ سوال از وزیر مطرح گردید که بررسی شش سوال هم به نشست‌های آتی کمیسیون موکول شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهارکرد: سوالات نمایندگان از وزیر، ملی و منطقه‌ای و برخی از آنها در مورد فاصله بالای میان مناطق محروم و برخوردار از امکانات بهداشتی و درمانی و نگرانی از عدم وجود امکانات بهداشتی و درمانی مناسب در مناطق مختلف کشور بود؛ البته هیچ نماینده‌ای درخواست شخصی از وزیر نداشت بلکه به دنبال توزیع عادلانه امکانات در کشور بودند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: به درخواست برخی نمایندگان در انتصابات باید بازبینی شود و از دولت انقلابی انتظار داریم افرادی که بحث تعارض منافع در مورد آنها مطرح است جزو مدیران ارشد دانشگاه‌ها و سیاست گذاران بهداشت و درمان نباشند.

شیخی یادآور شد: اجرایی و عملیاتی کردن سیاست‌های جمعیت یکی از سوالات بسیار مهمی است که در نشست امروز مطرح شد که دولت مکلف است با تشکیل کارگروهی متشکل از بیمه سلامت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، معاونت درمان وزارت بهداشت و تأمین اجتماعی آن را عملیاتی کند.

وی با تاکید بر اینکه باید نود درصد خدمات بیمه ناباروری بدون هزینه و بر اساس بیمه پایه به مردم ارائه شود، عنوان کرد: زوجین نابارور با هر بیمه‌ای که به مراکز خدمات ناباروری مراجعه می‌کنند باید از خدمات بیمه بهره مند شوند که این قانون عملیاتی نشد و نمایندگان به دنبال عملیاتی کردن این موضوع هستند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: پس از بحث و گفت‌وگوهای صورت گرفته میان نمایندگان سوال کننده و وزیر بهداشت در نهایت برخی نمایندگان از پاسخ‌های وزیر قانع شدند و برای پیگیری و تعیین تکلیف آنها به وزیر دو هفته تا یک ماه مهلت داده شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 547674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.