تداوم شرایط ناسالم هوای اصفهان تا پایان هفته/بارش‌ در نیمه غربی استان از روز دوشنبه

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر امواج ضعیف ناپایداری در روز دوشنبه از استان خبر داد و گفت: این بارش‌ها ممکن است تا حدودی انباشت آلاینده‌ها را متوقف کند اما شرایط ناسالمی که در کیفیت هوای اصفهان ایجاد شده است، در روزهای سه‌شنبه تا اواخر هفته نیز همچنان ادامه دارد.

آسیه آقایی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار طی امروز و فردا بر استان است بر این اساس در اکثر مناطق آسمان صاف تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به گذر موج ضعیف ناپایداری از عصر دوشنبه بر روی استان، افزود: با گذر این موج در اکثر مناطق، افزایش ابر و در روز سه‌شنبه بارش‌های پراکنده به ویژه در نیمه غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان، ادامه داد: به دلیل پایداری جوی شرایط طی امروز و فردا برای افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات اولیه روز در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی مهیا خواهد بود.

وی دمای هوای اصفهان در مدت ۲۴ ساعت آینده را بدون تغییر محسوس دانست و گفت: بیشینه دمای امروز اصفهان ۱۳ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما، منفی ۴ درجه سانتی‌گراد در صبح فردا خواهد بود، شهرستان خور با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان و بوئین و میاندشت با منفی ۸ درجه سانتی‌گراد، سردترین نقطه استان پیش‌بینی می‌شود.

آقایی درباره پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در اواسط هفته ادامه داد: مقدار این بارندگی زیاد نخواهد بود، البته به شکل موقتی انباشت آلاینده‌ها را تا حدودی متوقف می‌کند اما وزش باد آنچنانی نخواهیم داشت و حتی ممکن است این شرایط ناسالمی که در کیفیت هوای اصفهان رخ داده است در روزهای سه‌شنبه تا اواخر هفته نیز همچنان ادامه یابد.

کد خبر 547549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.