مشخصات گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که از نام گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE می‌توان حدس زد، اقتباس جدیدی از شیائومی ۱۱ لایت 5G به حساب می‌آید که فقط در بخش تراشه دچار تغییر و تحول شده است، این گوشی به جای تراشه پنج نانومتری اسنپدراگون 780G از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G کوالکام استفاده می‌کند که فقط اندکی ضعیف‌تر است. گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE علاوه بر رنگ‌های مشکی، آبی و صورتی در رنگ سفید وارد بازار شده است.

طراحی و بدنه گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE

گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE طراحی زیبا و چشمگیری دارد، وزن سبک و طراحی آن مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. این نسخه در ابعاد ۶.۸ * ۷۵.۷ * ۱۶۰.۵ میلی متر و وزن ۱۵۸ گرم عرضه می‌شود؛ گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE ضد آب نیست؛ اما گواهی IP53 را دریافت کرده است و در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاومت دارد. کلید پاور و دکمه‌های تنظیم صدا در سمت راست گوشی، اسپیکر، درگاه شارژ Type-C 2.0 و اسلات سیم کارت در لبه پایینی، پورت اینفرارد و میکروفون نیز در لبه بالایی محصول قرار گرفته است. سنسور اثر انگشت با کلید پاور گوشی شیائومی ادغام شده است.

صفحه نمایش گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE

گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE دارای صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، نسبت تصویر ۲۰: ۹ و تراکم پیکسل ۴۰۲ پیکسل در اینچ است. این صفحه نمایش دارای گسترده یک میلیارد رنگ است و از محتوای +HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. با توجه به نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۵.۳ درصد و هول پانچ بسیار کوچک این گوشی، وسعت دید عالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اسپیکر گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE

گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE به اسپیکرهای استریو مجهز شده است؛ اسپیکر اختصاصی در بخش پایین فریم قرار گرفته است و اسپیکر مکالمه به عنوان بلندگوی دوم ایفای نقش می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این اسپیکرها متعادل هستند و بلندی صدای هیچکدام بر دیگری برتری ندارد.

دوربین گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE

یک دوربین سه گانه در پنل پشتی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی و دوربین ماکرو پنج مگاپیکسلی می‌شود. لنزی با گشودگی f/1.8 دوربین ۶۴ مگاپیکسلی این گوشی را همراهی می‌کند، حسگر فوق عریض آن نیز ساخت شرکت سونی است که می‌تواند با لنز عریض f/2.2 میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای را در عکس‌ها ثبت کند. دوربین ماکرو آن نیز با گشودگی دیافراگم f/2.4 امکان ثبت عکس‌های جذابی را برای کاربران فراهم می‌کند. دوربین سلفی تعبیه شده روی صفحه نمایش گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE دارای حسگر ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است، این دوربین سلفی قادر است ویدئوهای Full HD با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه را ثبت کند.

سخت افزار گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE

گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE به تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G کوالکام مجهز شده است، این تراشه از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند که شامل چهار هسته Cortex-A78 تا فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 تا فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز می‌شود. گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE در سه نسخه متفاوت با ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی، هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی، هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نرم افزار گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE

گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE از نسخه جدید پوسته اختصاصی MIUI 12.5 استفاده می‌کند که بر پایه اندروید ۱۱ توسعه داده شده است. خوشبختانه نام این گوشی در لیست اولیه‌ای که شرکت چینی از گوشی‌های سازگار با اندروید ۱۲ منتشر کرده است، دیده می‌شود؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که طی ماه‌های آینده MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۲ در گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE مورد استفاده قرار بگیرد.

باتری گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE

انرژی مورد نیاز گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE با استفاده از باتری چهار هزار و ۲۵۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که با شارژر سریع ۳۳ واتی درون جعبه همراه شده است. شرکت سازنده اعلام کرده است که باتری گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE می‌تواند تا ۱۶ ساعت ویدئو و ۱۰۴ ساعت موسیقی پخش کند. به نظر می‌رسد که تغییر تراشه تأثیر زیادی بر بهینه‌تر شدن عملکرد باتری داشته است؛ با وجود اینکه مشخصات نمایشگر و ظرفیت باتری دچار تغییر نشده است، اما شارژدهی باتری آن به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.

مزایای گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE

  • طراحی زیبا و باریک
  • وزن بسیار سبک
  • شارژدهی مناسب
  • نمایشگر ۱۰ بیتی OLED با رنگ‌های رقیق

معایب گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE

  • دوربین ضعیف نسبت به رقبا
  • تراشه ضعیف‌تر از مدل 5G

قیمت گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE به دلیل تنوع حافظه رم و ذخیره سازی داخلی و همچنین تفاوت رنگ بین هشت میلیون و ۳۳۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 547167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.