بایدن، تصمیم درباره ترامپ را به وزارت دادگستری سپرد

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد بایدن تصمیم‌گیری درباره دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق را به وزارت دادگستری می‌سپارد که مستقل عمل می کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از العالم، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز پنجشنبه خود به وقت محلی این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره پیامدهای اقدام ترامپ مبنی بر تحریک حامیانش برای حمله به کنگره و اقدام بایدن در این زمینه بیان کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره به کار بردن عبارت "شورش مسلحانه" از سوی بایدن برای حمله به کنگره و اینکه آیا او از وزارت دادگستری می‌خواهد علیه ترامپ یا هر شخصی دیگری اتهامی مطرح کند؟ گفت که بایدن از وزارت دادگستری و دادستان کل می‌خواهد مستقل عمل کنند و این چیزی است که دادستان هنگام پذیرش این مقام خواسته است.

سخنگوی دولت بایدن تصریح کرد: بایدن هیچ قضاوت یا جهت گیری درباره اینکه وزارت دادگستری چگونه باید اقدام یا رفتار کند، انجام نداد و فکر نمی‌کنم وزارت دادگستری یا دادستان کل نیز چنین دیدگاهی داشته باشد.

سخنگوی کاخ سفید درباره انتظار بایدن از تحقیقات کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا درباره حوادث ششم ژانویه ۲۰۲۱ نیز اظهار کرد: به حمایت از تلاش‌های آنها ادامه می‌دهیم اما درباره نتیجه پیش داوری نمی‌کنیم.

وی همچنین در واکنش به بیانیه ترامپ که سخنرانی بایدن در نخستین سالگرد حوادث ششم ژانویه "تئاتر سیاسی" توصیف کرد، گفت: خوب است که او این سخنرانی را دیده است. شاید چیزهایی یاد گرفته باشد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نخستین سالگرد حوادث ششم ژانویه و حمله به ساختمان کنگره، بشدت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق را به دلیل نقش وی در این حوادث مورد سرزنش قرار داد و گفت: ترامپ تنها یک رئیس جمهور سابق نیست، او یک رئیس جمهور شکست خورده است که از پذیرش خواست مردم آمریکا خودداری کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در کنگره این کشور افزود: برای اولین بار در تاریخ آمریکا، یک رئیس‌جمهوری نه تنها در انتخابات شکست خورد، بلکه سعی کرد از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت جلوگیری کند و همزمان با آن یک گروه خشن وارد ساختمان کنگره شد، اما آنها شکست خوردند.

بایدن که سخنانش از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا به طور مستقیم پخش می‌شد، اضافه کرد: در این روز باید اطمینان حاصل کنیم که دیگر هیچ وقت چنین حمله‌ای رخ ندهد.

بایدن تاکید کرد: این یک گروه از گردشگران نبود. این یک شورش مسلحانه بود. آنها به دنبال حمایت از اراده مردم نبودند بلکه قصد داشتند خواست مردم را انکار کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به سخنان جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا به مناسبت سالگرد حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه گفت: بایدن امروز از نام من برای تجزیه و تفرقه بیشتر در آمریکا استفاده کرد.

ترامپ ادامه داد: اینها یک تئاتر سیاسی برای انحراف اذهان از شکست بایدن است. بایدن برای منحرف کردن مردم از شکست‌ها و ناکامی‌هایش سخت تقلا می‌کند. او به هر چیزی دست بزند خراب می‌شود. اینها همه از نتایج انتخاباتی است که در آن تقلب شده است.

کد خبر 547057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.