طول عمر ماموریت جیمز وب مشخص شد

به گفته ناسا جیمز وب برای پشتیبانی از عملیات علمی در مدار زمین، عمری ۱۰ ساله دارد.

به گزارش ایمنا، روز گذشته ناسا اخباری درمورد طول عمر تلسکوپ جیمز وب که اخیراً به فضا پرتاب شده را منتشر کرد. به گفته این سازمان پیش بینی می‌شد که تلسکوپ فضایی جیمز وب بین ۵ تا ۱۰ سال بتواند در فضا بماند. اما در آخرین بررسی و به روز رسانی، این تلسکوپ فضایی می‌تواند بیش از یک دهه در فضا ماموریت‌های برنامه ریزی شده را انجام دهد.

ناسا اعلام کرد: "تیم جیمز وب در تحقیقات اولیه خود تشخیص داده که این تلسکوپ برای پشتیبانی از عملیات علمی در مدار باید عمری حداقل ۱۰ سال را داشته باشد." در یک یادداشت دیگر، ناسا اضافه کرد: عوامل زیادی می‌توانند بر مدت زمان کار این تلسکوپ فضایی تأثیر بگذارند.

براساس گزارش‌ها، فضاپیمای حامل جیمز وب نه تنها برای رسیدن به مدار مقصد خود از پیشرانه استفاده می‌کند، بلکه برای عملکردهای ضروری در طول مأموریت از جمله مانورهای ایستگاه نگه داری، سوختگیری‌های کوچک برای تنظیم مدار جیمز وب و همچنین آنچه به عنوان مدیریت حرکت شناخته می‌شود، استفاده می‌کند.

با ادامه کار تلسکوپ فضایی هابل که ماموریت آن تاکنون بیش از دو برابر زمان مورد انتظار اولیه به طول انجامیده، توسعه دهندگان جیمز وب امیدوارند در عین جستجوی سیارات دور دست، اطلاعات بیشتری در مورد منشاء کیهان بیابند. براساس گزارش‌ها، افزایش عمر بالقوه جیمز وب یک پیشرفت هیجان انگیز است، باید توجه داشت که این تلسکوپ ابتدا باید ماموریت‌هایی همچون بازکردن آفتابگیر بزرگ خودش که در حال انجام است را به پایان برساند.

گفتنی است که تنها زمانی که جیمز وب به طور کامل مستقر شد، تیم این تلسکوپ می‌تواند برای اولین بار یک مأموریت مورد انتظار را انجام داده و برخی از اسرار جهان را کشف کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 545442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.