دستگاه‌های اجرایی برای تعیین و تکلیف بدهی خود اقدام کنند

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: دستگاه‌های اجرایی تا پایان دی‌ماه برای تعیین و تکلیف بدهی خود به شهرداری اقدام کنند زیرا در غیر این صورت از مراجع قانونی پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عادل شیشه‌گری ظهر امروز _چهارشنبه ۸ دیماه_ در صحن علنی شورای شهر ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه، دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ۹ دی، اظهار کرد: موضوع درآمد شهرداری‌ها در قانون به عنوان نهادهای عمومی دیده شده و بسیار اهمیت دارد، از طرفی علاوه بر هزینه‌های مرتبط با حقوق و هزینه‌های جاری باید بخشی از هزینه‌ها و اعتبارات پروژه‌های عمرانی شهرداری را تأمین کنند.

وی افزود: در آمد شهرداری اهواز با هزینه کرد آن همخوانی ندارد و هزینه‌های آن برخلاف سایر کلانشهرها، برای اعتبارات و پروژه‌های بزرگ عمرانی و توسعه شهری باقی نمی‌ماند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در حال حاضر در آمدهای پایدار شهرداری هنوز محقق نشده و شهرداری‌ها از محل‌های مختلفی کسب درآمد می‌کنند که یکی از آنها دریافت عوارض بر ساختمان، اصناف، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در محدوده شهر می‌باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادهای شهر اهواز به وظیفه قانونی خود که پرداخت عوارض به شهرداری است را عمل نمی‌کنند و این امر باعث ایجاد مشکلات و معضلات فراوانی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و توسعه شهری شده است.

شیشه‌گری تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی بالغ بر یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند، از این رو به عنوان عضو شورای شهر اهواز از تمام دستگاه‌های بدهکار به شهرداری درخواست می‌کنیم تا انتهای این ماه برای تعیین و تکلیف نحوه پرداخت بدهی خود با شهرداری وارد مذاکره شوند.

وی تاکید کرد: شورای ششم در صدد بوده که همواره تعامل سازنده‌ای با دستگاه‌های اجرایی در راستای هم‌افزایی داشته باشد، اما این تعامل خدشه‌دار شده و کوتاهی بیش از حد باعث می‌شود سیستم شهرداری با مشکل مواجه می‌شود و شهروندان از عدم اتمام بسیاری از پروژه‌های شهری متضرر شوند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی نسبت به تعیین و تکلیف بدهی خود اقدام نکنند، شورای شهر و شهرداری وارد اقدامات قانونی خواهد شد و از طریق مراجع قانونی پیگیر مطالبات به حق خود برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان می‌شود.

کد خبر 545281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.