طرح حمایت از کاربران فضای مجازی بار دیگر به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شد

نمایندگان عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی بار دیگر با درخواست ارجاع این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی کارشناسی بیشتر، موافقت کردند.

به گزارش ایمنا، دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی عصر امروز سه‌شنبه_ هفتم دی‌ماه_ با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

در این نشست نمایندگان عضو کمیسیون پس از بحث و بررسی در خصوص نحوه ادامه پیگیری طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و به دنبال درخواست مرکز پژوهش‌های مجلس برای مهلت جدید رسیدگی به این طرح با این درخواست موافقت کردند.

نمایندگان عضو کمیسیون مشترک در این جلسه در خصوص نحوه ادامه بررسی طرح به دور از حاشیه‌های رسانه‌ای و سیاست کاری تاکید کردند و بر این اساس مقرر شد نسخه مربوط به تیرماه ۱۴۰۰ بار دیگر در دستور بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گیرد.

در این نشست نمایندگان مجلس در این خصوص بحث کردند که با توجه به اصول آئین نامه‌های داخلی مجلس از جمله ماده ۱۲۴، بررسی این طرح در مرکز پژوهش‌های مجلس تنها شأن کارشناسی داشته و مرکز پژوهش‌های مجلس مجاز نیست که نسخه اصلی طرح را که در صحن علنی به هشتاد و پنجی شدن آن رأی داده شد، تغییر دهد.

در همین حال آنها با تغییر نام و مفاد طرح قبل از آنکه کلیات آن به رأی گذاشته شود مخالفت کردند.

نمایندگان عضو کمیسیون بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی تاکید کردند که نباید سرعت را فدای دقت در بررسی این طرح کرد و از سوی دیگر از دست دادن زمان نیز معقول نیست.

آنها در این جلسه با پیشنهاد مرکز پژوهش‌ها برای استمهال مجدد موافقت کردند.

در این جلسه پیرو رأی‌گیری انجام شده از سوی هیئت رئیسه، نمایندگان به این موضوع رأی دادند که با توجه به درخواست مرکز پژوهش‌های مجلس، این طرح در مدت ۲۰ روز در کارگروه کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

به این ترتیب که مرکز پژوهش‌ها باید روی نسخه پیشنهادی وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی و با در نظر گرفتن نظرات تکمیلی اعضای کمیسیون و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس روی نسخه مورخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ که طرح اصلی محسوب می‌شود رأی کارشناسی خود را اعلام کنند.

منبع: مهر
کد خبر 545036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.