محله محوری برنامه و بودجه ۱۴۰۱ عدالت شهری را محقق می کند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: محله محوری برنامه و بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، عدالت شهری را محقق می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان عین القضاتی در بیست و دومین صحن علنی شورای اسلامی شهر ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، اظهار کرد: بارها و به تکرار می‌شنویم که گفته می‌شود در بحث سرمایه گذاری شهر اراک باید تلاش ویژه شود، اما این نکته باید به مسئولان استان و شهرستان یادآوری شود که آیا شهری که به آلودگی هوا شهرت داشته باشد، امکان سرمایه‌گذاری دارد؟

وی ادامه داد: کدام سرمایه گذار داخلی و خارجی را می‌توانیم برای سرمایه‌گذاری دعوت کنیم وقتی که یکی از زیرساخت‌های مهم سرمایه‌گذاری که مسائل زیست محیطی است، در اراک وجود ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک با تاکید بر اینکه باید واقعیت‌ها را با مردم در میان گذاشت، افزود: شورای شهر وظیفه دارد که صدا و مطالبات مردم را اعلام کند تا این صدا شنیده و پیگیری شود.

وی تصریح کرد: اعتبار جذب شده شهرداری در مبحث آلایندگی، حتماً باید پیرامون کمک به کاهش مباحث آلایندگی از قبیل توسعه فضای سبز شهری و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، هزینه شود و اصلاً پذیرفتنی نیست که این اعتبار در سرفصل‌های دیگری هزینه شود.

عین القضاتی با بیان اینکه در تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری باید مبحث حکمرانی محلی و محله محوری در نظر گرفته شود، گفت: خواسته عموم شهروندان در جلسات، بازدید و دیدارها توجه به محلات و مناطق کمک برخوردار است، لذا از شهردار و اعضای شورای شهر تقاضا داریم که برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری، محله محور باشد تا عدالت شهری تحقق پیدا کند و گام‌های محکمی برای توسعه شهر برداشته شود.

کد خبر 544989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.