استاد پرورش با افکار انقلابی و روحیه جهادی در اندیشه مخاطبان موثر بود

عضو انجمن اسلامی معلمان استان اصفهان با بیان اینکه نگاه استاد پرورش به مسائل آموزشی و فرهنگی مثبت و مؤثر بود، گفت: ایشان با برخورداری از بینش مذهبی بالا و هنر سخنوری تأثیرگذار در دوره وزارت آموزش و پرورش خود توانست با ارائه کلام خوب، افکار انقلابی و روحیه جهادی در اندیشه مخاطبان مؤثر باشد.

حیدرعلی حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روحیه انقلابی و نگاه فرهنگی سیدعلی اکبر پرورش، اظهار کرد: مرحوم پرورش از فرهنگیانی بود که قبل از انقلاب به عنوان معلم در دبیرستان‌های استان فعالیت تدریس را بر عهده داشت و با برخورداری از دانش بالای ادبیات و دینی بر روی فکر و اندیشه دانش‌آموزان قبل از انقلاب بسیار اثرگذار بودند، من هم شاگرد ایشان بودم و از نظرات فرهنگی، ادبی و دینی از کلاس‌های آموزشی ایشان بهره‌مند شدم.

استاد پرورش از فعالان انقلاب اسلامی بود

وی در مورد روحیه کاری و جهادی استاد پرورش افزود: بعد از انقلاب نیز استاد پرورش از فعالان انقلاب اسلامی بود و با سخنرانی بسیار خوب و آتشینی که داشت توانست بر روی اندیشه مخاطبان مؤثر باشد. او سخنرانی‌های بسیار خوبی هم قبل از انقلاب در محورهای دینی و در اعیاد متفاوت مذهبی داشت. استاد پرورش بعد از انقلاب از بزرگان شناخته شده استان بود و مدتی در آموزش و پرورش به عنوان وزیر این وزارتخانه منصوب شد.

عضو انجمن اسلامی معلمان استان تاکید کرد: در این سمت هم استاد پرورش یکی از افراد انقلابی بود که می‌توانست برای جامعه بسیار ثمربخش باشد. در مجموع یک شخصیت فرهنگی، مذهبی، انقلابی و اثرگذار بر روی مخاطبان به علت بینش‌های علمی و فرهنگی بود و با برخورداری از هنر خوب کلام و سخنرانی در جامعه بسیار اثر گذار بود.

اقدامات مؤثر فرهنگی استاد پرورش

حجتی در خصوص اقدامات مؤثر فرهنگی استاد پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش از ابتدا یک صحنه وسیعی از چالش‌ها بوده است و هر کدام از وزیران که در دوره‌های مختلف بعد از انقلاب در آموزش و پرورش خدمت کردند با مشکلات زیادی مواجه شدند و خدمات زیادی هم ارائه دادند، استاد پرورش هم از این قاعده مستثنی نبود.

وی ادامه داد: مشکلات از همان زمان در آموزش و پرورش وجود داشت و تاکنون این چالش‌ها به دلیل گستردگی فعالیت‌ها ادامه دارد. مخاطبان وزارت آموزش و پرورش معلمان، دانش‌آموزان و فرهنگیان هستند. هر وزیری در زمان مسئولیت خود فعالیت‌هایی را انجام داده است و استاد پرورش نیز در حوزه اجرای برنامه‌های حرفه و مهارت آموزی در خارج از مدرسه فعالیت‌هایی داشت.

عضو انجمن اسلامی معلمان استان گفت: اجرای این برنامه به این علت بود که دانش‌آموزان بتوانند در خارج از محیط درس یادگیری‌های دیگری را داشته باشند. این برنامه به نام «کاد» معروف بود و در زمان اجرا نقاط قوت و ضعفی هم داشت.

کلام خوب و افکار انقلابی؛ تأثیر مثبت در اندیشه مخاطبان

حجتی تاکید کرد: از نقاط قوت برنامه «کاد» این بود که دانش‌آموزان در آن با مهارت‌هایی آشنا می‌شدند و نقاط ضعف آن این بود که که دانش‌آموزان خارج از محیط مدرسه گرفتار برنامه‌هایی می‌شدند که شاید اثرات منفی تربیتی هم در پی داشت و این طرح به دلیل فراهم نبودن زمینه‌ها در انتها مورد نقدهایی هم قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هر وزیر در حوزه آموزش و پرورش تلاش می‌کرد فعالیت‌های مؤثری را داشته باشد تا دانش‌آموزان از حالت معمولی تحصیلی خارج شوند و بتوانند مهارت آموزی داشته باشند و با جامعه ارتباط برقرار کنند. این اتفاق در دوره وزارت استاد پرورش رخ داد و و نگاه وی به مسائل آموزشی و فرهنگی مثبت و مؤثر بود.

عضو انجمن اسلامی معلمان استان تصریح کرد: استاد پرورش با برخورداری از بینش مذهبی بالا، کلام خوب و هنر سخنوری تأثیرگذار در دوره وزارت آموزش و پرورش توانست با ارائه کلام خوب و افکار انقلابی و روحیه جهادی در اندیشه مخاطبان مؤثر باشد.

کد خبر 544652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.