شهرداران مناطق مردمی‌تر عمل کنند

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتظار می‌رود شهرداران مناطق، مردمی‌تر عمل کنند تا رضایت خاطر شهروندان حاصل و اکثر مسائل در شهرداری برطرف شود البته کاهش مراجعات مردمی در کمیته‌های نظارتی بیانگر این موضوع بوده است.

مصطفی نباتی‌نژاد در حاشیه جلسه کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان که در منطقه سه شهرداری برگزار شد، گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهمیت بررسی و رسیدگی به چالش‌های این منطق، اظهار کرد: کمیته نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان به طور مستقیم پل ارتباطی اعضای شورای شهر با ارباب رجوع شهرداری در مناطق است.

وی با بیان اینکه اکثر تعامل‌های مردمی اعضای شورای اسلامی شهر در کمیته نظارتی تعریف می‌شود و ماموریت‌هایی را از سال‌های قبل بر عهده دارد که در حال تلاش برای انجام آنها است، ادامه داد: در این دوره شورای اسلامی شهر اصفهان در تلاش هستیم تا تحولی را در مأموریت‌ها، روندها و فرایندهای کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر ایجاد کنیم، در سال‌های اخیر کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر به شورای حل اختلاف بین ارباب رجوع‌ها و شهرداری مناطق تبدیل شده بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: انتظار می‌رود شهرداران مناطق، مردمی‌تر عمل کنند تا رضایت خاطر شهروندان حاصل و اکثر مسائل در شهرداری برطرف شود، البته کاهش مراجعات مردمی در کمیته‌های نظارتی بیانگر این موضوع بوده است.

نباتی‌نژاد با تاکید بر اینکه شهرداری مناطق روزهای ملاقات مردمی را احیا کرد و بخش قابل ملاحظه‌ای از مراجعات شهروندان به شهرداری پاسخ داده شد، افزود: نظارت بر پروژه‌های منطقه نیز یکی از اقدامات کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر است تا در جریان روند پیشرفت و مشکلات احتمالی پروژه‌ها قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با حضور در مناطق مختلف شهر با سرمایه‌گذاران پروژه‌ها گفت‌وگو و تعامل داریم که این بازدیدها در تصمیم‌گیری‌ها به ویژه در زمان تعیین بودجه بسیار کمک‌کننده خواهد بود، البته علاوه بر بازدید از پروژه‌ها، بررسی نقاط حساسی که در مناطق مختلف مورد انتظار شهروندان است نیز یکی دیگر از برنامه‌های کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر به شمار می‌رود.

لزوم نظارت‌های هوشمند و با ضابطه توسط معتمدان محلی، منطقه‌ای

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از محورهای فعالیت کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر ملاقات‌های عمومی فارغ از مراجعه ارباب رجوعان مناطق است، به این معنا که بحث ارباب رجوع منطقه درصد بسیار کمی از مردم منطقه را شامل می‌شود و توجه به فضای مشارکت‌جویی در منطقه مختلف شهر نیز حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: شهرداران و مدیران ارشد منطقه همراه کمیته نظارتی به پایگاه‌های مردمی، مساجد، مجموعه‌های فرهنگی و بازار می‌آیند و در تلاش هستند تا نیازهای مردم در خصوص فضاهای عمومی رفع شود، بنابراین لازم است بخش قابل توجهی از دیدگاه و توجه شهرداران مناطق به این مسائل معطوف شود تا شاهد رفع مشکلات و پیشرفت شهر در مناطق مختلف باشیم.

نباتی‌نژاد تاکید کرد: لازم است زمینه نظارت‌های هوشمند و با ضابطه توسط معتمدان محلی، منطقه‌ای و نمایندگان مردمی و یا خود کارشناسان سیستم شهرداری را تعریف کرده و به آن بپردازیم تا شاهد اتفاقات خوب در شهر باشیم زیرا در راستای آن اعتماد عمومی نیز ارتقا می‌یابد و رضایت خاطر شهروندان نسبت به نهاد خدمت‌رسان حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط مستقیم شهرداری مناطق با شهروندان، تصریح کرد: بخش دیگری از فعالیت این کمیته مربوط به حضور ناظران که در واقع از بین شهروندان هستند و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها است، باید بتوانیم به نقطه‌ای برسیم که شهروندان به عنوان ذی‌نفعان محوری پروژه‌های شهری مشارکت لازم را داشته باشند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه منطقه سه شهرداری پر گردشگرترین منطقه شهر است و به این موضوع باید توجه ویژه شود، افزود: منطقه سه جز «ترین» های شهر اصفهان است، به این معنا که این منطقه تاریخی‌ترین، مذهبی‌ترین و اقتصادی‌ترین منطقه شهر اصفهان است که تمام این موارد در کنار هم معضلاتی نیز دارد.

وی با بیان اینکه منطقه سه شهرداری فرسوده‌ترین، پرجمعیت‌ترین و حتی پرازدحام‌ترین منطقه در روز است که معضلات ترافیکی و آلودگی هوا را نیز به همراه دارد، گفت: این منطقه با توجه به اینکه محور مرکزی شهر است، مسائل اجتماعی خاص خود را دارد بنابراین باید علاوه‌بر پاسخگویی به شهروندان ساکن در منطقه، پاسخگوی شهروندان سایر مناطق شهر باشیم که با قصد خرید و رفع نیازهایشان به این منطقه می‌آیند.

کد خبر 544632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.