برگزاری حضوری امتحانات دی‌ماه پایه هفتم تا دوازدهم/ابلاغی برای لغو نداشتیم

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر سویه «اومیکرون» در کشور شناسایی شده است و آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان در دی‌ماه تابع نظرات ستاد ملی کرونا است. امتحانات امسال دانش‌آموزان از دهه دوم دی‌ماه شروع می‌شود و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد.

محمدرضا ناظم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان متوسطه اظهار کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم دی‌ماه امسال مربوط به دانش آموزانی است که سال گذشته پایه دوازدهم بودند و نتوانستند دروس نهایی خود را بگذرانند و نمره قابل قبول را کسب نکردند و یا اینکه در ساعت امتحان غیبت داشته‌اند.

وی افزود: این دانش‌آموزان در دی‌ماه امسال امتحانات نهایی را می‌گذرانند و دیپلم خود را اخذ می‌کنند و برگزاری این امتحانات مربوط به دانش آموزان پایه دوازدهم سال جاری نیست و مربوط به دانش آموزان جامانده پایه دوازدهم سال گذشته است.

در ترم اول امسال امتحان مجازی نخواهیم داشت

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: مابقی پایه‌های تحصیلی از هفتم تا دوازدهم، دانش‌آموزان سال جاری هستند که امتحانات نوبت اول آنها به صورت حضوری در همه مدراس نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار می‌شود.

ناظم‌زاده تصریح کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰ مطابق برنامه‌ریزی‌ها قرار بر این است که برگزاری امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایه‌های متفاوت به صورت حضوری انجام شود و در ترم اول امسال دانش آموزان امتحان مجازی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به شناسایی سویه «اومیکرون» در کشور تاکنون برنامه‌ای برای لغو برگزاری حضوری امتحانات نهایی دانش‌آموزان در مدارس به آموزش و پرورش استان اصفهان ابلاغ نشده است.

شیوه‌نامه «۰۷» به آموزش و پرورش ابلاغ نشده است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم سال گذشته در هر منطقه در یک حوزه امتحانی برگزار می‌شود، شیوه نامه «۰۷» به مراکز بهداشتی ارسال شده اما هنوز اجرای این برنامه به آموزش و پرورش ابلاغ نشده است و شیوه‌نامه «۰۶» در مدارس استان اجرا می‌شود.

ناظم‌زاده اظهار کرد: از ابتدای مهرماه امسال نظارت‌ها و بازرسی‌ها از مدارس جدا از برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان به صورت مستمر انجام می‌گرفت و روزانه سه یا چهار اکیپ نظارتی از اداره کل آموزش و پرورش به تعدادی از مدارس استان اعزام می‌شوند.

وی تاکید کرد: در زمان برگزاری امتحانات هم این بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد و رعایت فاصله اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و توجه به تهویه هوای حوزه‌های امتحانی در دستور کار قرار دارد.

تابع نظرات ستاد ملی کرونا هستیم

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر سویه «اومیکرون» در کشور شناسایی شده است و آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان در دی‌ماه تابع نظرات ستاد ملی کرونا است. امتحانات امسال دانش‌آموزان از دهه دوم دی‌ماه شروع می‌شود و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد.

ناظم‌زاده خاطرنشان کرد: اگر ستاد ملی کرونا به این جمع‌بندی برسد که برگزاری حضوری امتحانات در مدارس مشکلاتی برای دانش‌آموزان به دنبال دارد حتماً لغو برگزاری امتحانات به آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

وی اظهار کرد: خانواده‌ها به آموزش و پرورش اعتماد کنند، سلامت دانش‌آموزان در مدارس اولویت اصلی است و همکاران فرهنگی حداکثر تلاش را در زمان حضور در مدارس برای سلامتی آنها را انجام می‌دهند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: خردادماه سال گذشته در شرایط قرمز کرونایی استان هم برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به شکل حضوری انجام گرفت و مشکل خاصی به وجود نیامد و امیدواریم با وضعیت آبی استان و توجه به شیوه‌نامه «۰۶»، برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان در مدارس در دی‌ماه امسال نیز بدون مشکل باشد.

کد خبر 544253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 51
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یه بنده خدا ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    142 4
    آخه بی انصافا آموزش مجازی و امتحان حضوری؟؟ پارسالم که بعضی بدبختا حضوری امتحان دادن با اینکه کل سال مجازی بود حالا هم همون؟؟؟ شما اینقدر درک ندارید ؟؟؟ بابا حضوری میگیرید باش ولی حداقل فرجه ها رو زیاد کنید نه اینکه هر روز هر روز وقت نمیشه بخونی اینم درک کردین؟؟؟ امتحان حضوری و آموزش مجازی میدونید مثل چیه؟؟؟ مثل اینه که تو گوشی یه عکس غذا بهتون نشون بدن بعد برید حضوری چشاتونو ببندید و چند تا غذا رو بچشید و بگید کدومش مال اون عکس غذاس:| اون غذا رو هم تا حالا نچشیده باشیدد :| حالا بیاید بگید ببینم شمایی که اینقدر دم از داد و عدل می‌زنید این انصافههه؟؟؟؟ شما فقط میخواید ما دانش آموزان رو بکشید اگه ارزش داشتیم واستون که نمیگفتید هزینه کفن و دفن با ما حالا من از خدا میخوام همون جور که با ما همچین میکنید خدا هم به سرتون بیاره حالا فگر کنید ببینید این نفرین بود یا دعا
  • ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    7 3
    کرونا روز به روز داره بدتر میشه بعد شما امتحانات رو حضوری میکنید