حادثه قطارهای متروی تهران- کرج هشداری برای تغییر بودجه دولت

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به برخورد دو قطار شهری تهران- کرج در فضای مجازی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای شهر در پی حادثه برخورد دو قطار شهری تهران کرج در فضای مجازی واکنش نشان دادند که به مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

زهرا شمس، احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در صفحه توئیتر خود نوشت:

«در شورای شهر حادثه برخورد دو قطار مترو در چیتگر را قاطعانه تا رسیدن به نتیجه کارشناسی پیگیری خواهیم کرد. این رخداد هشداری جدی برای ضرورت تغییر لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت به نفع حمل‌ونقل ریلی شهری و لزوم نوسازی ناوگان متروی تهران است.»

 حادثه قطارهای متروی تهران- کرج هشداری برای تغییر بودجه دولت

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در صفحه توئیتر خود نوشت:

«کمیته سوانح شهرداری تهران در حال بررسی و در نهایت مشخص کردن عوامل حادثه تأسف بار برخورد قطارهای مترو در چیتگر است. سایر گمانه زنی‌ها تا اعلام نتیجه قطعی از سوی این کمیته، فاقد معیارهای کارشناسی و دقیق است.»

 حادثه قطارهای متروی تهران- کرج هشداری برای تغییر بودجه دولت

علی اصغر قائمی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در صفحه توئیتر خود نوشت:

«اگر چه علت یا علل واقعی حادثه امروز مترو در ایستگاه چیتگر در مسیر تهران کرج قطعاً توسط کمیته سوانح شهرداری تهران بررسی و کشف می‌شود، اما این حادثه زنگ خطر اگر در همچنان بر این پاشنه بچرخد، علاوه بر کاهش کیفیت خدمات دهی حمل و نقل عمومی و افزایش نارضایتی شهروندان، وقوع حوادث مجدد دور از انتظار نخواهد بود. دولت محترم شورای شهر تهران و شهرداری تهران بایستی رسیدگی به زیرساخت‌های حمل‌ونقل پایتخت را در اولویت قرار دهند.

در چهار سال گذشته شهرداری تهران اقدام مؤثری در بازسازی و نوسازی زیرساخت‌ها و ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام نداده است. بیش از ۱۲ سال است که دولت‌های مستقر به بخش قابل توجهی از تعهدات خود در تخصیص منابع برای خرید و ساخت واگن اتوبوس و نوسازی تاکسی‌های فرسوده عمل نکرده‌اند.

من هم به عنوان عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورا قطعاً موضوع رسیدگی به نوسازی و بازسازی زیرساخت حمل‌ونقل عمومی تهران را در اولویت پیگیری‌های خود قرار خواهم داد و از شهردار هم می‌خواهم که از فرصت حضور در جلسات هیئت دولت برای جلب تعهدات دولت در این حوزه تلاش کنند.»

 حادثه قطارهای متروی تهران- کرج هشداری برای تغییر بودجه دولت

ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در صفحه توئیتر خود نوشت:

«چشم‌انداز فعالیت مترو تهران به دلیل حوادث اخیر نگران کننده است، فرسودگی قطارها، اورهال نشدن در موعد مقرر و کمبود قطعات یدکی، ضرورت تمرکز کامل شهرداری تهران بر سیستم حمل‌ونقل عمومی و تضمین امنیت و سلامت شهروندان را دو چندان نموده، تکرار این قبیل حوادث قابل تحمل نیست.»

 حادثه قطارهای متروی تهران- کرج هشداری برای تغییر بودجه دولت

کد خبر 543829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.