تکمیل واکسیناسیون راه مقابله با سویه‌ «اومیکرون» ‌/ لزوم پرهیز از دورهمی‌های یلدایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر با شناسایی سویه «اومیکرون» در کشور بهترین و موثرین راه برای مقابله با این ویروس تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز دوم و سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی حیدری با اشاره به شناسایی سویه «اومیکرون» در کشور و لزوم پرهیز از دورهمی‌های شب یلدا، اظهار کرد: در شرایط فعلی روزهای کرونایی اصفهان از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و این اتفاق نتیجه تلاش گسترده همکاران در دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان برای واکسیناسیون همشهریان استان اصفهان بوده تا بتوانند شرایط زندگی عادی را داشته باشند.

از دورهمی‌های شلوغ یلدایی پرهیز کنیم

وی اضافه کرد: شهروندان آگاه باشند برای اینکه از این وضعیت خارج نشویم در شب یلدا از برگزاری دورهمی‌های شلوغ پرهیز کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار و بروز خاطرات تلخ سال گذشته اپیدمی کرونا نباشیم و از تکرار وضعیت سال قبل و ابتلای افراد خانواده‌ها به کرونا در دورهمی‌ها جلوگیری کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: به همشهریان توصیه می‌کنیم در شب یلدا تا آنجا که امکان دارد از برگزاری دورهمی‌ها پرهیز کنند و تلاش کنند دورهمی‌ها را با حداقل نفرات و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری و زدن ماسک صورت انجام دهند تا مانع بروز خاطرات تلخ این پاندمی و بروز پیک‌های جدید و تکرار وضعیت سال گذشته شوند.

ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا

حیدری در مورد لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای مقابله با سویه «اومیکرون» در کشور، تصریح کرد: شهروندان لازم است در فرصت باقی مانده که این سویه در کشور شیوع پیدا نکرده حتماً اقدام به تکمیل دوز دوم واکسن کرونا و تزریق دوز سوم کنند، تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای کلیه افراد بالای ۱۸ سال تأیید شده است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن کرونای آنها گذشته باشد می‌توانند برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر با شناسایی سویه «اومیکرون» در کشور بهترین و مؤثرترین راه برای مقابله با این ویروس تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز دوم و سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی است.

کد خبر 543388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.