هنرِ ذهن علی فرزادی در پایتخت عمان

نمایشگاهی از آثار نقاشی علی‌اکبر فرزادی با همکاری نگارخانه صفوی اصفهان، در مسقط پایتخت عمان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دستان پرتوان هنرمند ایرانی همیشه زبانزد خاص و عام بوده است و بهترین آثار را خلق و به نمایش گذاشته است، هنرمند با علاقه و انرژی، آنچه در ذهن و افکارش می‌گذرد را به تصویر می‌کشد و با مخاطب ارتباط می‌گیرد. گاهی اوقات این ارتباط، تنگاتنگ و نزدیک می‌شود به طوری که بیننده، تمام تصورات هنرمند را با چشم جان می‌بیند و به درکی عمیق می‌رسد. بنابراین آثار او گویای مفاهیم خاص هستند که در قالب طرح‌های گوناگون و رنگ‌های تیره و روشن به نمایش گذاشته می‌شوند تا مخاطب را بیدار و هوشیار کنند.

نقاشی‌های علی فرزادی نیز که این روزها در گالری fikara واقع در مسقط پایتخت عمان برپا شده است گویای روحیه و افکار این نقاش است. در این خصوص الناز رجبیان، مدیر فرهنگی و هنری نگارخانه صفوی به خبرنگار ایمنا گفت: بهمن ماه سال ۱۳۹۸ نمایشگاهی از آثار استاد علی فرزادی در نمایشگاه نگارخانه صفوی اصفهان برگزار شد که آثار ارائه شده شامل سه مجموعه (فیگوراتیو، پرتره و آثار دکوراتیو) بود.

وی ادامه داد: علی اکبر فرزادی در خلق نقاشی‌های خود از تکنیک جوهر روی کاغذ و مداد روی کاغذ استفاده کرده است و من بعد از نمایشگاه وی در نگارخانه صفوی، تصمیم گرفتم هنر ایران را به کشورهای دیگر معرفی کنم و با توجه به اینکه کشور عمان از هنر و هنرمندان ایرانی حمایت می‌کند و نمایشگاه‌های خوب و برگزیده‌ای برگزار می‌کند، به همین دلیل هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه آثار علی فرزادی در مسقط انجام شد.

رجبیان افزود: متأسفانه با همه‌گیری ویروس کرونا و مسدود شدن مسیرها مواجه شدیم و برگزاری نمایشگاه آثار آقای فرزادی به تعویق افتاد، اما پس از فراهم شدن شرایط، اقدام به برگزاری نمایشگاه کردیم. خوشبختانه اندازه آثار نیز برای ارائه مناسب بود، ضمن اینکه طرح و ایده این تصاویر نیز به خوبی تفکرات و روحیه هنرمند را بیان می‌کرد، از این رو با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم کشور عمان مواجه شدند و آثار نمایش داده شده مورد توجه قرار گرفت.

هنر ذهن علی فرزادی در پایتخت عمان

همچنین علی اکبر فرزادی، هنرمند نقاش نیز گفت: در بخشی از مجموعه، پرتره و برخی دیگر به صورت آزاد از طبیعت الهام گرفته شده است و تکنیک خلق بخشی از مجموعه به صورت نقاشی پشت شیشه و بخش دیگر با استفاده از جوهر یا مداد بر روی کاغذ و مقوا کشیده شده و در مجموع طرح بیشتر این آثار، ذهنی است.

این هنرمند با اشاره به انتخاب "هنر از دریچه ذهن علی فرزادی" از سوی نگارخانه صفوی برای عنوان نمایشگاه، افزود: به دلیل علاقه وافرم به هنر نقاشی به وادی هنر کشانده شدم و تاکنون نیز نمایشگاه‌های متعدد گروهی و انفرادی بسیاری در کارنامه هنری من ثبت شده است که علاوه بر ایران، کشورهای آمریکا، اتریش و سوئیس نیز میزبان نمایشگاه‌های من بوده‌اند.

به گزارش ایمنا، علی اکبر فرزادی متولد سال ۱۳۴۱ و دانش آموخته کارشناسی نقاشی و کارشناسی ارشد در رشته پژوهش هنر و همچنین مدرس دانشگاه است و شرکت در بیش از ۳۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی نقاشی و حجم و حضور در نمایشگاه‌های مختلف نقاشی در کشورهای ایران، آمریکا، اتریش و سوئیس از جمله فعالیت‌های این هنرمند به‌شمار می‌رود.

نمایشگاه نقاشی "هنر از ذهنِ علی فرزادی" همه روزه تا ۲۳ دسامبر برابر با دوم دی‌ماه در گالری fikara واقع در مسقط پایتخت کشور عمان برپا خواهد بود.

هنر ذهن علی فرزادی در پایتخت عمان

کد خبر 542741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.