کمبود میزان توزیع دارو برای بیماران سرطانی/سامانه ۱۹۰ و تامین داروها

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای بیماران سرطانی دارو تأمین می‌شود اما میزان دارویی که در اختیار اداره غذا و داروی اصفهان قرار می‌گیرد کفاف نیازهای بیماران شهر و استان اصفهان را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود اعتباری در خصوص کمبود داروهای بیماران سرطانی در داروخانه‌های اصفهان، اظهار کرد: برای بیماران سرطانی دارو تأمین می‌شود اما میزان دارویی که در اختیار اداره غذا و داروی اصفهان قرار می‌گیرد کفاف نیازهای بیماران سرطانی شهر و استان اصفهان را نمی‌دهد.

داروخانه‌ها برای توزیع دارو با سازمان هماهنگ هستند

وی در مورد نبود دارو در ابتدای روز در داروخانه‌ها، اضافه کرد: هر داروخانه برای توزیع و عرضه دارو به بیماران با سازمان غذا و دارو هماهنگ است و اعلام می‌کند از چه ساعتی توزیع دارو را شروع می‌کند اما به دلیل اینکه مقدار دارو اندک است سریع تمام می‌شود و عده‌ای از بیماران وقتی به داروخانه مراجعه دارند با نبود دارو مواجه می‌شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: امروز محموله دیگری از داروی لوکوورین توزیع می‌شود اما باز هم ادعا نمی‌کنیم که نیاز همه متقاضیان را می‌تواند جبران کند، به دلیل اینکه تأمین دارو به تدریج صورت می‌گیرد تا مشکلات برطرف شود.

داروهای بازار سیاه بی‌کیفیت و تقلبی است

اعتباری تصریح کرد: بیماران با مشکل کمبود دارو مواجه هستند و از سوی دیگر در بازار سیاه داروهای بی‌کیفیت و تقلبی با قیمت گزاف وجود دارد، همشهریان بدانند دارویی که خارج از سیستم طبیعی و داروخانه عرضه می‌شود حتماً داروی تقلبی و مشکل‌دار است.

وی خاطرنشان کرد: این داروها قاچاق است و احتمال دارد از سیستم درمانی به روش‌های متفاوتی خارج شده باشد، بنابراین لازم است همشهریان اصلاً به این داروها اعتماد نکنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیماران از خرید این داروها پرهیز کنند به دلیل اینکه این داروها در شرایط صحیح نگهداری نشده است و تاریخ انقضای آن مشخص نیست و منبع تهیه آنها هم مورد تأیید وزارت بهداشت نیست.

سامانه ۱۹۰ و محل تأمین داروهای بیماران سرطانی

اعتباری تصریح کرد: برای اطلاع از محل توزیع داروی مورد نیاز بیماران، سامانه ۱۹۰ وجود دارد و افراد می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند و محل‌های قابل اعتماد برای عرضه دارو به بیماران معرفی می‌شود تا بتوانند داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی اظهار کرد: داروهای بیماران شیمی درمانی در بیمارستان‌های میلاد، امید، داروخانه سیدالشهدا و داروخانه حکیم شفائی عرضه می‌شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: تولیدات داخلی برای تأمین داروهای بیماران سرطانی وجود دارد. برای تأمین داروی خاص بیماران شیمی درمانی قبلاً مشکلاتی وجود داشت و در حال حاضر این مشکل برطرف شده است و داروها به تدریج برای استفاده بیماران عرضه می‌شود.

کد خبر 542262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.