داشتن هوای پاک از حقوق آشکار شهروندان اراک است

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: خواسته مهم شورای شهر، جلوگیری از تضییع اولین و غیرقابل انکارترین حقوق شهروندان یعنی داشتن هوای پاک است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید وحید میرنظامی در بیستمین جلسه صحن علنی پارلمان محلی شورای اسلامی شهر ضمن تبریک فرارسیدن هفته پژوهش، اظهار کرد: مؤلفه اصلی کارهای ماندگار و زیربنایی، تحقیق و پژوهش است که این هفته را به پژوهشگران جامعه دانشگاهی، مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و همکاران شهرداری، تبریک گفته و امیدواریم که در دوره جدید مدیریت شهری سنگ بنایی در امور پژوهشی و تحقیقی نهاده شود که هزینه‌های نهایی در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ها کاهش داده شود.

وی تصریح کرد: یکی از شعارهای شورای ششم تهیه سند تحول در موضوعات مختلف شهری بوده که لازمه آن این است که مرکز پژوهش‌های قوی و کارآمدی داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با تبریک روز حمل‌ونقل به فعالان این عرصه به ویژه در این کلانشهر، اظهار امیدواری کرد: در سال آینده در بودجه و برنامه‌ها، رفتار عملیاتی بودجه به نحوی باشد که کاستی‌های حمل‌ونقل عمومی در شهر اراک تا حدودی جبران شود و به استانداردهای لازم در حوزه ناوگان حمل‌ونقل عمومی برسیم.

وی از تکرار پرغصه موضوع آلودگی هوای شهر اراک سخن گفت و افزود: قدر سهمی که ما از عوارض آلایندگی دریافت می‌کنیم، متناسب با سرانه جمعیتی این شهر نیست و این یک اجحاف در حق مردم شهر اراک است، لذا از رسانه‌های شهر اراک انتظار داریم که این موضوع را به عنوان سخنان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر به صورت ویژه انعکاس دهند.

میرنظامی تاکید کرد: بر اساس ماده ۳۸ مالیات بر ارزش افزوده و تبصره یک این ماده، به صراحت اعلام شده است که شرکت‌های تولیدی که آلایندگی دارند، همچون پتروشیمی و پالایشگاه، باید عوارض آلایندگی را پرداخت کنند تا از طریق پرداخت این عوارض بخشی از مشکلات ناشی از بدی آب و هوا که بر سلامت و بهداشت روحی و جسمی مردم تأثیر می‌گذارد جبران شود، لذا ما در شورای اسلامی شهر توقع داریم که مسئولان امر در استان و حتی مسئولین فرا استانی موضوع آلودگی هوای شهر اراک و افزایش مازوت سوزی در فصل سرما را به جد پیگیری کنند، چرا که خواسته قاطبه شورای شهر این است که حق داشتن هوای پاک که جز نخستین حقوق مردم است، تضییع نشود.

وی، از شهردار اراک و اعضای شورای اسلامی شهر خواست تا در جلساتی که در مجموعه‌های اجرایی استان حضور پیدا می‌کنند، به عنوان وظیفه حتمی و قطعی این موضوع را به عنوان یک مطالبه جدی، پیگیری کنند تا با مساعدت مسئولان دولتی و محلی شاهد کاهش آلایندگی هوای شهر اراک باشیم.

کد خبر 541690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.