لزوم بررسی عملکرد شرکت‌های شهرداری اصفهان

رییس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بررسی عملکرد شرکت‌های شهرداری ضروری است، زیرا شرکت‌هایی که بیش از ۵۰ درصد سرمایه آنها متعلق به شهرداری است، تنها بخشی از اقدامات را انجام می‌دهند، بنابراین شهرداری باید ورود کرده و بر اقدامات گذشته و حال آن‌ها نظارت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد رضا مصور امروز _یکشنبه ۲۱ آذرماه_ در تذکر خود در بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: مقابله با رانت و فساد یکی از عهدهایی بود که شورای ششم با مجموعه خود و شهردار اصفهان بست و اکنون به این عهد پایبند هستیم و از شهردار اصفهان و مدیر حراست شهرداری به دلیل اقدامات خوبی که در این راستا انجام داده و می‌دهند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: اسناد هزینه‌کرد مجموعه اقدامات شهرداری در سال‌گشت ۲۵ آبان را درخواست کرده بودیم، اما هنوز این اسناد ارائه نشده است که انتظار می‌رود هفته آینده یک لیست کامل به همراه پیمانکاران تحویل شورای اسلامی شهر شود.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بررسی عملکرد شرکت‌های شهرداری ضروری است، زیرا شرکت‌هایی که بیش از ۵۰ درصد سرمایه آنها متعلق به شهرداری است، تنها بخشی از اقدامات را انجام می‌دهند، بنابراین شهرداری باید ورود کرده و بر اقدامات گذشته و حال آن‌ها نظارت کند.

وی با بیان اینکه شهرداری باید نظارت‌های لازم را انجام داده و گزارش‌های لازم را به شورای اسلامی شهر ارائه کند، ادامه داد: اگر در این راه شهرداری با مشکل مواجه شد و نیاز به تحقیق داشت این موضوع را به ما ابلاغ کند تا شورای ششم وارد عمل شود؛ عادلانه نیست که در برخی از این شرکت‌ها که سو رفتارهایی انجام شده است، اکنون با تغییر مدیریت از آن‌ها صرف نظر کنیم، بنابراین باید اقدامات گذشته به طور کامل پیگیری شود.

مصور تصریح کرد: با پیگیری کمیسیون پایش و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر، سامانه سوت‌زنی در سایت شورای شهر اصفهان ایجاد شده است که امیدوارم این سامانه یک کانال ارتباطی محرمانه و مناسب بین شورای شهر و مردم باشد تا شهروندان بتوانند رانت، فساد و سو جریان را به شورای شهر منتقل کنند، البته این کار با کمک شهرداری و دقت زیاد انجام خواهد شد.

کد خبر 541378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.