لزوم نظارت بر صدور قرارهای منتهی به بازداشت برای کنترل ورودی زندان‌ها

رئیس دستگاه قضائی استان اصفهان گفت: ضرورت دارد قضات با استفاده از ظرفیت دادرسی‌های الکترونیک و مجازات‌های جایگزین حبس و حضور فعال و سرکشی مستمر به زندان، نظارت بر صدور قرارهای منتهی به بازداشت و اجرای مفاد دستورالعمل مربوطه را در دستور کار داشته باشند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری با اشاره به پاره‌ای از مسائل با اولویت بیشتر در دستگاه قضائی اشاره و اظهار کرد: ساماندهی وضعیت زندان و کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از جمله سیاست‌های مهم و محوری دستگاه قضائی است که ضرورت دارد، قضات با استفاده از ظرفیت دادرسی‌های الکترونیک و مجازات‌های جایگزین حبس و حضور فعال و سرکشی مستمر به زندان، نظارت بر صدور قرارهای منتهی به بازداشت و اجرای مفاد دستورالعمل مربوطه را در دستور کار داشته باشند.

وی تقویت انجمن‌های حمایت از زندانیان را مورد تأکید قرار داد و افزود: انجمن حمایت از زندانیان با تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های نیازمند زندانیان به گونه‌ای عمل می‌نماید که ایشان را از آسیب‌های ناشی از عدم حضور سرپرست خانواده مصون نماید.

رئیس دستگاه قضائی استان اصفهان همچنین از مدیران قضائی خواست در جهت تقویت شوراهای حل اختلاف و تقویت و توسعه بیش از پیش فرهنگ صلح و سازش تلاش مضاعف نمایند.

شایان ذکر است تشکیل منظم جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال و شورای پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی در راستای حمایت قضائی از تولید و بنگاه‌های صنعتی و انجام ملاقات‌های عمومی هفتگی از جمله موارد مهمی بود که رئیس کل دادگستری استان خواستار آن شد.

در این جلسه تعدادی از رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان به نمایندگی، به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و در پایان مواردی به عنوان مصوبه، جمع‌بندی و اعلام شد.

کد خبر 541367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.