نمایشگاه مجازی کتاب، گامی رو به جلو در حوزه فرهنگ

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی به معرفی تولیدات جدید ناشران کمک می‌کند و سطح مطالعه را در جامعه افزایش می‌دهد، گفت: این نمایشگاه اقدام ارزشمند و اثرگذاری است که گامی رو به جلو در حوزه فرهنگ محسوب می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، عباس مقتدایی ضمن بابیان اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی از جمله مباحثی است که در هر برهه‌ای از شرایط زمانی و مکانی باید تحت مدیریت و برنامه‌ریزی مسئولان کشور قرار گیرد، اظهار کرد: این موضوع از یک سو به علم و فناوری و از سوی دیگر به ارتقای فرهنگ عمومی و پیشرفت و شتاب گرفتن فضای علم، فرهنگ و تربیت مرتبط است. طی سال‌های اخیر یکی از موضوعاتی که همواره مورد توجه برنامه‌ریزان کشور از جمله مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بوده این است که شتاب علمی کشور و سرعت آن حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون بر اساس معیارهای جهانی و مراکز علم‌سنجی از نظر سرعت شتاب علمی، رتبه اول دنیا را داریم، عنوان کرد: واقعیت این است که چون در این جهت عقب هستیم اگرچه سرعت شتاب می‌تواند کمک‌کننده باشد اما هنوز در برخی بخش‌ها تا رسیدن به مرز دانش فاصله داریم. البته رشد و ارتقای لازم در بسیاری از زمینه‌ها را نیز به دست آوردیم.

مقتدایی ضمن طرح این نکته که ایران در زمینه موضوعات علم و فناوری در عرصه هوافضا و تکنولوژی‌های مرتبط با زیست یا هسته‌ای پیشرفت کرده است، تصریح کرد: اینکه ایران در عرصه‌های زیاد به خوداتکایی رسیده از جمله محاسن کشور است اما برای نیل به این اهداف بزرگ باید از دوران کودکی، فرزندان کشور را با کتاب و کتابخوانی آشنا کنیم و فرهنگ مطالعه را در آن‌ها پرورش دهیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به محدودیت دو سال اخیر به دلیل وضعیت کرونایی اشاره کرده و افزود: در این مدت به علت محدودیت رفت و آمد، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها عملاً امکان گسترش فرهنگ روزافزون کتابخوانی وجود نداشته است و این خلاء باید با برنامه‌ریزی‌های مختلف پر شود.

وی با اشاره به لزوم بهره‌مندی درست و مناسب از فضای مجازی تاکید کرد: باید با استفاده از این وسایل ارتباط جمعی و اینترنت زمینه دسترسی مردم به کتاب را فراهم کنیم و برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان نیز از جمله اقدامات ارزشمندی که امکان دسترسی مردم به تازه‌های کتاب را فراهم می‌کند.

مقتدایی گفت: به واقع برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی که به معرفی تولیدات جدید ناشران کمک کند و سطح مطالعه را در جامعه افزایش دهد اقدام ارزشمند و اثرگذاری است که گامی رو به جلو در حوزه فرهنگ محسوب می‌شود. در این میان امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه، نقاط ضعف احتمالی نمایشگاه را متوقف کنیم و بتوانیم به رشد علمی و فرهنگی کشور در کنار این رویداد فرهنگی کمک کنیم.

به گزارش ایمنا، اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان (پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان) از بیستم آذرماه آغاز شده و تا بیست‌وششم آذرماه ١۴٠٠ به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان اصفهانی برای بازید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

کد خبر 541331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.