نشست نقد و بررسی کتاب «شنیدن شهر»

نشست بررسی و جمع‌خوانی کتاب «شنیدن شهر» امروز (سه‌شنبه) در کتابفروشی جهاد دانشگاهی اردیبهشت اصفهان، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست نقد و بررسی کتاب، از سلسله نشست‌های جمع خوانی مطالعات شهری این هفته با موضوع شهر به بررسی کتاب «شنیدن شهر» ترجمه نوید پورمحمدرضا می‌پردازد.

مدیر امور فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان در این رابطه گفت: نشست‌های "جمع‌خوانی مطالعات شهری" با هدف جمع‌خوانی کتاب‌هایی درباره ادبیات و علوم انسانی با تمرکز بر مباحث شهری برگزار می‌شود. در شاخه ادبیات آثار شاخص و جریان‌ساز بررسی می‌شوند و در حیطه روانشناسی و کارآفرینی نیز کتاب‌هایی با عناوین مختلف بررسی خواهد شد.

محمدرضا رهبری افزود: تلاش شده که این نشست‌ها در نقاط مختلف شهری برگزار وهر جلسه در کتاب فروشی‌ها و کافه کتاب‌های مختلفی این هم‌نشینی کتاب انجام می‌شود. این هفته در کتاب فروشی جهاد دانشگاهی و هفته‌های آینده در کافه کتاب‌های مختلف شهر، این نشست‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در نشست امروز کتاب "شنیدن شهر" نوشته لیونی سندرکاک، جیمز تراگ‌مورتِن، لئون امیل، رابرت آ. بیورگارد، باربارا اکشتاین با ترجمه نوید پورمحمدرضا بررسی می‌شود که جلسه‌ای برای طراحان و مدیران شهری است. برنامه هفته آینده جمع‌خوانی نیز بررسی کتابی در حوزه ادبیات است.

رهبری درباره ویژگی و نحوه برگزاری این نشست‌ها گفت: این جلسات به صورت جمع‌خوانی برگزار می‌شود و چیزی به عنوان سخنرانی نداریم. درواقع در جمع مخاطبانی که کتاب را مطالعه کرده‌اند از آن سخن می‌گوئیم و کتاب را بررسی می‌کنیم.

«شنیدن شهر» با ترجمه نوید پورمحمدرضا، کتابی در زمینه مطالعات میان‌رشته‌ای است که حوزه‌های متفاوت فکری از علوم اجتماعی، سیاسی و انسانی را روی محور روایت به هم پیوند می‌دهد. مقالات این کتاب از مهم‌ترین آثاری هستند که در دو دهه گذشته نوشته شده‌اند. مقالاتی که از نگاه تک‌بعدی و علمی صرف فاصله می‌گیرند و از منظری جامع‌تر و کلان‌تر، معماری و شهرسازی و طراحی‌های مهندسی شهر را موشکافی می‌کنند. پنج مقاله این کتاب اهمیت گوش کردن به مردمان شهر و ارزش تاریخ شفاهی، قصه‌های بومی و رخدادهای گذشته‌ی شهر را در برنامه‌ریزی و هویت‌سازی برای شهر یادآور می‌شوند.

به گزارش ایمنا، نشست بررسی و جمع خوانی کتاب "شنیدن شهر" امروز _سه‌شنبه، بیستم اردیبهشت‌ماه_ از ساعت ۱۷:۳۰ در کتابفروشی جهاد دانشگاهی اردیبهشت اصفهان، برگزار خواهد شد.

کد خبر 574085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.