برگزاری نشست گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا درباره مذاکرات وین

مذاکره کننده ارشد روسیه شنبه شب از برگزاری نشست گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا برای هماهنگی درباره آخرین تحولات مذاکرات وین خبر داد.

به گزارش ایمنا، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی نوشت که نشست هماهنگی اعضای برجام، به منظور تبادل نظر درباره تحولات جاری در جریان گفت وگوهای وین، عصر شنبه تشکیل شد. در این نشست به گفته او، نمایندگان ایران حضور نداشتند.

دور جدید مذاکرات پنجشنبه گذشته (۱۸ آذر) با آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شده است. هیأت‌ها بلافاصله پس از نشست کمیسیون مشترک، کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کرده‌اند.

در این دور از گفت‌وگوها، کار بر روی متون صرفاً به کارگروه‌ها محدود نیست و طرفین در فرمت‌ها و سطوح مختلف در حال کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای هستند. علاوه بر جلسه کارگروه موضوعات هسته‌ای، چندین جلسه فشرده نیز در فرمت‌های مختلف با تمرکز بر رفع تحریم‌ها برگزار شده است.

مذاکره‌کنندگان ایرانی با رویکردی حرفه‌ای بر پیشبرد هرچه بیشتر گفت‌وگوها متمرکز شده‌اند. امروز جلسات متعددی در سطوح و فرمت‌های میان هیأت ایرانی و سایر هیأت‌ها برگزار شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 541272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.