زندگینامه شهید «علی صفرلو» در کتاب «من در آسمانم»

کتاب «من در آسمانم» مجموعه اشعاری از «فریبا قیومی‌زاده» است که زندگینامه شهید مدافع سلامت «علی صفرلو» را به شیوه‌ای هنرمندانه در ثالب شعر روایت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این کتاب که از سوی انتشارات اکسیژن منتشر و به شهید سلامت، علی صفرلو تقدیم شده است، زندگینامه این شهید مدافع سلامت را در قالب شعر بیان کرده است.

شهید مدافع سلامت علی صفرلو از پرستاران بخش کودکان بود که در زمان شیوع کرونا برای درمان بیماران کرونایی داوطلبانه به این بخش منتقل شده بود و کتاب «من در آسمانم» ویژه گروهی سنی کودکان و نوجوانان، در قالب شعر به زندگی این شهید مدافع سلامت پرداخته است.

در معرفی این کتاب آمده است:

«در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی ویروسی از نوع کرونا با عنوان کووید- ۱۹ در کشور چین ظهور کرد و به سرعت تمام دنیا را درگیر خود کرد. این ویروس که از راه دهان و بینی منتقل می‌شد تمام مردم دنیا را به زدن ماسک وادار کرد. ویروس کووید- ۱۹ در اواخر سال ۱۳۹۸ وارد ایران شد و افراد زیادی را مبتلا کرد. بسیاری از پزشکان و پرستاران برای نجات جان بیماران تلاش کردند و در این راه به شهادت رسیدند. شهید مدافع سلامت علی صفرلو نیز از پرستاران بخش کودکان بودند که برای کمک به بیماران کرونایی در این جبهه خدمت کردند و در این راه به شهادت رسیدند. این کتاب خلاصه‌ای از زندگینامه این شهید عالیقدر است.»

در بخشی از اشعار این کتاب آمده است:

«کرونا آمد و علی برخاست / ‏رفت تا سنگر سلامت را / ‏‬ پر کند از محبت و ایمان / ‏‬ سر دهد قصه شهامت را / ‏‬ همسرش پای به پای او آمد / ‏تا شریک مدافعان باشد / ‏هر دو رفتند جنگ این ویروس / ‏جان این شهر در امان باشد»

کتاب «من در آسمانم» به قلم فریبا قیومی‌زاده و با تصویرگری عسل نجاری برای گروه سنی ب. ج در قطع خشتی و در ۲۴ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 540635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.