ایران خودرو هایما S۵ با گیربکس AT۶ + قیمت، معایب، بررسی و عکس

خودرو شاسی بلند هایما S۵ توسط ایران خودرو عرضه می‌شود و قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تصاویر و تجهیزات ایمنی آن باعث نظرات متفاوت است.

به گزارش ایمنا، شرکت هایما کار خود را در سال ۱۹۹۲، با تولید محصولات مزدا برای فروش در بازار چین آغاز کرد. هایما کوتاه شده نام هاینان مزدا است. ایران خودرو در آذر ۱۴۰۰ هایما S۵ پلاس با گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه می‌کند.

ایران خودرو هایما S۵ با گیربکس AT۶ + قیمت، معایب، بررسی و عکس

طراحی ظاهری و بدنه هایما اس ۵

طرح کلی این خودرو شیک و جوان پسند است است. چراغ‌های کشیده که موج بسیار زیبایی در قسمت بالایی قالبش دارد و گودی که زیر قالبش شکل گرفته صورتی جنگنده اما هوشمند به آن داده است. هایما S۵ با ورودش توانست سومین فیس لیفت را به بازار خودرو وارد کند و به همین خاطر است که این خودرو چهره‌ای متفاوت از دیگر اتومبیل‌های کراس اووِر چینی دارد.

در ردیف موازی با سپر خودرو به علاوه چراغ‌های LED، دو نورافکن هم برای روشنایی رسانی بهتر قرار گرفته است. جلو پنجره خودرو نیز با دیگر اجزای آن هماهنگی دارد و از شلوغ کاری بی‌جا در طراحی آن پرهیز شده است؛ دو پره قدرتمند جلو پنجره با در بر گرفتن آرم هایما هویتی مشخص به این خودرو داده است. رینگ‌های خودرو ساده است و هر کدام‌شان از پنج پر تشکیل شده است. تایرها نیز برای مسافت‌های برون شهری و درون شهری مناسب به نظر می‌آیند و در کاسه چراغ‌های جلو، دی لایت هم قرار دارد.

درب‌های هایما اس ۵ طراحی ساده و شکیلی دارند و از منحنی‌هایی که در درب خودروهای کره‌ای دیده می‌شود خبری نیست. باربند هم روی سقف این خودرو به صورت فابریک قرار گرفته است که بیش‌تر هویت SUV بودن آن را به نمایش می‌گذارد. صندوق عقب S۵ نشان می‌دهد که این خودرو از گنجایش بالایی برخوردار است؛ ۳۲۰ لیتر گنجایش صندوق عقب هایما برای هر سفری مناسب است.

طراحی داخلی هایما اس ۵

با ورود به داخل کابین هایما S۵ متوجه طراحی متفاوت داشبورد به ویژه در قسمت کنسول میانی آن خواهید شد. طراحی مورب دریچه‌های تهویه و ردیف‌هایی از دکمه‌های مختلف در موازات آنها که بر روی کنسول میانی تعبیه شده‌اند، نمایی متفاوت برای داخل کابین هایما اس ۵ ایجاد کرده است. نمایشگر هفت اینچی در بخش بالایی داشبورد قرار گرفته است و دکمه‌های چرخان سیستم تهویه به همراه نمایشگری کوچک و چندین دکمه دیگر در زیر آن، نمای زیبایی به کابین خودرو اضافه کرده است.

ایران خودرو هایما S۵ با گیربکس AT۶ + قیمت، معایب، بررسی و عکس

غربیلک فرمان سایز مناسبی داشته و خوش دست به نظر می‌رسد. همچنین فرمان با چرم مصنوعی نیز روکش شده است. صندلی‌های هایما S۵ فرم مناسبی داشته و برای مسافرت‌های طولانی، کمتر خسته کننده خواهند بود. کیفیت روکش صندلی‌ها در حد مناسب ارزیابی می‌شود و پلاستیک به کار رفته در داشبورد کیفیت مناسبی دارد. پوشش نرم به کار رفته در قسمت دستگیره درب‌ها حس خوبی داشته و آسایش بیشتری برای سرنشینان فراهم می‌آورد.

محفظه بار هایما S۵ توربو دارای گنجایشی به حجم ۳۲۰ لیتر است که در مقایسه با فضای ۴۰۰ تا ۵۰۰ لیتری برخی خودروهای سدان داخلی، کوچک به نظر می‌رسد. البته با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، این حجم قابل گسترش خواهد بود.

مشخصات فنی هایما اس ۵

در هایما S۵ از این پیشرانه ۱.۵ لیتری استفاده شده است تا پاسخگوی نیاز این خودرو در این ابعاد باشد. هایما محصول S۵ را در دو نسخه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی تولید می‌کند که فقط نسخه نسخه ۱.۵ لیتری این خودرو در ایران تولید می‌شود. این پیشرانه می‌تواند حداکثر قدرت ۱۶۱ اسب بخار را در دور موتور RPM ۶۰۰۰ و گشتاور ۲۲۳ نیوتن متری را در بازه ۱۸۰۰ تا RPM ۴۰۰۰ تولید کند.

هایما اس ۵ با وجود وزن بالای ۱۴۰۰ کیلوگرم، خودرو سریعی نیست شتاب معمولی دارد. ضریب تراکم این پیشرانه ۱۰:۱ و از سیستم‌های VIS ( منیفولد ورودی متغیر) و VVT ( زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها ) در این موتور استفاده شده است، همچنین بلوک موتور نیز برای کاهش وزن خودرو از جنس آلومینیوم و سر سیلندر آن از جنس پلیمر رزین ساخته شده است که تا حدودی وزن این پیشرانه را کاهش دهد.

ایران خودرو هایما S۵ با گیربکس AT۶ + قیمت، معایب، بررسی و عکس

استفاده از سیستم توربوشارژ در پیشرانه‌ها علاوه بر افزایش قدرت پیشرانه باعث بالا رفتن استهلاک و پایین آمدن عمر مفید پیشرانه می‌شود و باید سرویس‌های موتور را در فواصل زمانی کوتاه‌تر و سروقت انجام داد. برخلاف اغلب کراس اوورهای چینی حاضر در این رنج قیمتی، هایما S۵ از سیستم تعلیق نرمی برخوردار است و این موضوع یکی از مزایای S۵ محسوب می‌شود.ترمزهای هایما S۵ در هر چهارچرخ دیسکی هستند و به لطف بهره‌گیری از مواردی مثل ABS ، EBD و BAS شتاب منفی خوبی را به شما القا خواهد کرد و حس خوبی از اطمینان را هنگام توقف فراهم خواهند ساخت.

سیستم‌های کنترل ایمنی نیز به‌خوبی تمامی جوانب را تحت نظر دارند و تا حد امکان از بیش فرمانی و کم فرمانی خودرو جلوگیری می‌کنند. این خودرو به ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و بیشینه سرعت آن نیز به ۱۷۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است. هایما S۵ توربو در هر ۱۰۰ کیلومتر در مسیر شهری ۹.۸ لیتر سوخت و در مسیرهای غیر شهری ۶.۱ لیتر و به صورت سیکل ترکیبی ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند، این پیشرانه همچنین از استاندارد آلایندگی یورو ۵ پشتیبانی می‌کند.

تجهیزات و امکانات هایما S۵ توربو

  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای (مجموعاً ۶ عدد)
  • غربیلک فرمان و صندلی‌های چرمی
  • صندلی راننده ۶ حرکته برق و صندلی شاگرد ۴ حرکته برقی
  • سان روف برقی
  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • دکمه روشن / خاموش و ورود بدون کلید
  • آینه‌های جانبی برقی تا شونده راهنمادار
  • صفحه نمایش ۷ اینچی با GPS و پورت USB وSD
  • نمایشگر باد لاستیک
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA
  • سیستم کنترل کشش TCS
  • استاندارد آلایندگی یورو ۵

ایران خودرو هایما S۵ با گیربکس AT۶ + قیمت، معایب، بررسی و عکس

گیربکس AT۶ جدید هایما اس ۵

ار این نسخه جدید با توجه به سازگاری بهتر گیربکس‌های AT با شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور، گیربکس CVT به گیربکس AT۶ (اتوماتیک ۶ سرعته) تبدیل شده و تغییراتی در روکش صندلی‌ها و رودری ها به اجرا در آورده است.

این خودرو از لحاظ ظاهر بیرونی تفاوتی با هایما S۵ توربو شارژ ندارد.

بهبودها و تغییرات ایجاد شده در هایما S۵ با گیربکس AT۶

عنوان هایما S۵ (مدل فعلی) هایما S۵ با گیربکس AT۶ (مدل جدید)
گیربکس VCT AT۶
رودری ها دورنگ تک رنگ مشکی
روکش صندلی‌ها دورنگ چرمی چرم و پارچه تیره
رنگ کلیپر ترمز چرخ‌ها در هایما S۵ با گیربکس AT۶ به قرمز تغییر یافته است

هایما S۵ توربو شارژ، خودرویی کراس اوور در کلاس ابعادی C است که با بهره گیری از طراحی به روز و زیبا، جلوه‌ای با شکوه، دوست داشتنی و قدرتمند از توان طراحی متخصصان شرکت هایما را به رخ می‌کشد.

محصول هایما S۵ با گیربکس AT۶ ضمن برخورداری از زیبایی، ایمنی و تجهیزات مناسب، همانند هایما S۵ دارای موتور پر قدرت مجهز به توربو شارژ بوده و بیش از پیش می‌تواند به عنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار گیرد.

جدول مقایسه مشخصات فنی و سطح تجهیزات هایما S۵ توربو شارژ و هایما S۵ توربو شارژ AT۶

ایران خودرو هایما S۵ با گیربکس AT۶ + قیمت، معایب، بررسی و عکس

قیمت خرید هایما اس ۵

در آخرین فروش فوق‌العاده ایران خودرو (بخشنامه ۴۴۰۹) هایما S۵ با قیمت ۵۹۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

ارزش خرید هایما اس ۵

هایما S۵ در بازار چین ارزشی در حدود ۱۲۰ هزار یوآن (معادل ۱۸ هزار دلار) دارد که برای یک کراس‌اوور چینی رقم چندان کمی به نظر نمی‌رسد اما در مجموع نسبت به خودروهای هم رنج قیمتی خود در ایران از ارزش خرید نسبتاً بالایی برخوردار است.

رقبای هایما اس ۵

مهمترین رقیبان هایما S۵ توربو در ایران و در رده قیمتی، ام وی ام ایکس ۳۳ اسپرت اکسلنت، جک S۵، جک S۳ و چری تیگو ۵ است.

کد خبر 540146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر حسین ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    52 19
    من برنده میشم
  • حبیب شلاگهی ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    20 8
    خوب