تصویب لایحه مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی در ۱۰۰ روز ابتدایی دولت

معاونت امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گزارشی از تصویب مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی و لایحه مقاوله‌نامه بازرسی کار در ۱۰۰ روز ابتدایی کار دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رایزنی و پیگیری مراحل تصویب طرح‌ها و لوایحی از جمله طرح‌های تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت- اصل ۸۵، اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار، لایحه چگونگی کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تصویب لایحه مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی ۱۹۸۱ و پروتکل ۲۰۰۲ مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی و لایحه مقاوله‌نامه بازرسی کار ۱۹۴۷ از جمله مهمترین اقدامات امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون در سه ماه نخست فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، در راستای تعامل مناسب و مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چهار نشست مشترک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فراکسیون‌های مجلس و هفت نشست در کمیسیون‌های مجلس هماهنگ و برگزار شد.

همچنین وزیر تعاون با حضور در صحن علنی مجلس، گزارشی از عملکرد اشتغال و اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور به نمایندگان ارائه کرد.

گفتنی است، با پیگیری‌های انجام شده، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۱۳۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مدت دیدار (در مجموع ۱۶۸ دیدار) و درخواست‌ها و مشکلات مطرح شده درباره حوزه‌های انتخابیه را بررسی کرد.

همچنین، در این مدت برگزاری نشست‌های شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارتخانه در استان‌ها، دریافت مصوبه‌ها و تدوین و تهیه مجلد سه ماهه و ارائه به معاونان وزیر، رؤسای سازمان‌ها و صندوق‌ها و بانک‌های تابعه و مدیران اجرایی استان‌ها، تهیه گزارش سفر مدیران وزارتخانه و مصوبه‌های مربوطه، جمع‌آوری گزارش عملکرد واحدهای کار و خدمات اشتغال مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، تهیه، تدوین و به‌روزرسانی شناسنامه استان‌ها، ارتباط و تعامل مؤثر با مدیران کل استان‌ها به منظور پیگیری نیازهای استانی از واحدهای ستادی در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 540077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.