ترون چیست؟ + استخراج، کیف پول، معایب، تحلیل و آینده ارز دیجیتال

ترون (TRX)، یک ارز دیجیتال است که روی بلاکچین ترون (Tron) فعالیت می‌کند و هدف بلندمدت آن، ایجاد انقلابی در صنعت سرگرمی و اشتراک گذاری محتوا بدون پلتفورم است.

به گزارش ایمنا، ارز ترون با نشانه اختصاری TRX، ارز داخلی بلاک چین ترون است. بلاک چین ترون ، یک پلتفرم غیرمتمرکز است و هدف ترون به وجود آوردن یک شبکه جهانی برای اشتراک‌گذاری مطالب رایگان در حوزه سرگرمی است. ترون تنها به دنیای سرگرمی محدود نیست بلکه محتواهای رسانه‌ای و بالاتر از آن همه انواع محتوا را پوشش می‌دهد. به عبارت روشن‌تر ترون امپراتوری تولید محتوا در اینترنت فعلی را هدف گرفته و به جنگ غول‌های رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی مانند فروشگاه اپل استور، Google Play ،YouTube ،Google ،Facebook و …رفته است.

تولیدکنندگان محتوا در سراسر جهان بدون وابستگی به این غول‌های رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، با کاربران به صورت مستقیم مرتبط می‌شوند و بدون اینکه نیاز باشد باید و نبایدهای آن شرکت‌ها را بپذیرند، از فعالیت خود و محتواهای تولید شده، کسب درآمد می‌کنند.

ترون چیست؟ + استخراج، کیف پول، معایب، تحلیل و آینده ارز دیجیتال

ترونیکس

ترونیکس یا TRX ارز دیجیتال بومی بلاک چین ترون است. ترونیکس اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی زمانی که ترون توانست توسط عرضه اولیه (ICO) موفق خود بیش از ۷۰ میلیون دلار سرمایه اولیه جمع‌آوری کند، ارائه شد. در آن زمان TRX توکنی بود که روی پروتکل ERC۲۰ (بلاک‌چین اتریوم) اجرا می‌شد. کمتر از یکسال و با توسعه بلاک چین ترون، این ارز دیجیتال شبکه اصلی خود را ساخت و توکن ترونیکس از بلاک چین اتریوم به بلاک‌چین انحصاری Tron منتقل شد.

Tron شبکه انحصاری خود را در ۲۵ ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی ایجاد کرد که این روز به عنوان روز استقلال ترون شناخته می‌شود و ترون هر ساله آن را جشن می‌گیرد. در حال حاضر ترون هنوز در حال جمع‌آوری توکن های ERC۲۰ خود و سوزاندن آنها است تا تنها کوین‌های موجود در شبکه اصلی ترون باقی بمانند.

ترون چیست؟ + استخراج، کیف پول، معایب، تحلیل و آینده ارز دیجیتال

تیم ترون

ارز دیجیتال ترون توسط آقای جاستین سان (JustinSun) ایجاد شد. در کنار جاستین سان، لوشن چن (Lucien Chen) وجود دارد که در حال حاضر رهبر بخش فنی تیم ارز دیجیتال ترون است. ترون در کشورهای مختلفی شعبه دارد و در مجموع حدود ۱۰۰ نفر در این تیم فعالیت می‌کنند. تیم پشتیبانی ترون از افرادی با تجربه تشکیل شده است و همگی دارای سابقه‌های درخشانی هستند.

تی آر سی بیست (TRC-۲۰)

استاندارد TRC-۲۰ یکی از استانداردهای موجود برای ایجاد توکن است و بر شبکه بلاکچین اختصاصی ترون و بر پایه قراردادهای هوشمند انجام می‌گیرد. پروژه ترون علاوه بر ایجاد استاندارد و بستری برای ایجاد توکن‌ها و برنامه‌های غیر متمرکز، ارز دیجیتال ترون (TRX) را نیز ایجاد کرده است. ترون با فراهم آوردن امکانات مختلف و بسیار، سعی دارد که با شبکه اتریوم و استاندارد ERC-۲۰ رقابت کند. با توجه به برخی از کمبودهای موجود در شبکه اتریوم، این پروژه توانست بخشی از کاربران شبکه اتریوم را به سوی خود جلب کند.

در شبکه ترون علاوه بر استاندارد TRC-۲۰، استاندارد دیگری به نام استاندارد TRC۱۰ نیز وجود دارد. تفاوتی که میان این دو استاندارد وجود دارد این است که در استاندارد TRC-۱۰ توکن‌ها بدون نیاز به ماشین مجازی ترون و قراردادهای هوشمند ایجاد می‌شوند و همین موضوع ایجاد توکن با استفاده از این استاندارد را ساده‌تر می‌سازد. هم‌اکنون نیز بسیاری از پروژه‌های بزرگ همچون بیت تورنت، برای ایجاد توکن‌های خود از استاندارد TRC-۱۰ استفاده می‌کنند.

ترون چیست؟ + استخراج، کیف پول، معایب، تحلیل و آینده ارز دیجیتال

مشخصه‌های استاندارد TRC۲۰

  • انجام تراکنش‌ها به صورت همتا به همتا، ایمن و غیرمتمرکز
  • امکان استفاده برای سواپ کردن توکن‌ها و ایجاد اپلیکیشن‌های غیر متمرکز
  • امکان استفاده بدون محدودیت هولدرها از داده‌ها
  • امکان رهگیری تمامی تراکنش‌ها با استفاده از دفتر کل عمومی
  • سرعت بسیار زیاد تأیید تراکنش‌ها در ثانیه
  • مقیاس پذیری بالا
  • دارای رابط کاربری ساده و امکان دسترسی به قراردادهای هوشمند
  • بهره‌مندی از الگوریتم اجماع گواه اثبات سهام

ترون چیست؟ + استخراج، کیف پول، معایب، تحلیل و آینده ارز دیجیتال

نقشه راه و رود مپ ترون (Road Map)

برای اکوسیستم ترون نقشۀ راه ده ساله‌ای برنامه‌ریزی شده است:

تاریخ لانچ نام آپدیت
۲۰۱۷.۸ ۲۰۱۸.۱۲ Exudos
۲۰۱۹.۱ ۲۰۲۰.۶ Odyssey
۲۰۲۰.۷ ۲۰۲۱.۷ Great Voyage
۲۰۲۱.۸ ۲۰۲۳.۳ Apollo
۲۰۲۳.۴ ۲۰۲۵.۹ Star Trek
۲۰۲۵.۴ ۲۰۲۷.۹ Eternity

مزایای ترون

  • تراکنش‌های ارزان: هزینه تراکنش ترون تقریباً صفر است. در بسیاری از شبکه‌ها برای انجام تراکنش باید هزینه پرداخت شود، اما ترون هزینه بسیار کمی دارد که حدود ۰٫۰۰۰۰۰۵ سنت به ازای هر تراکنش است.
  • امکان حجم بالای تراکنش: سیستم ترون این امکان را فراهم می‌کند تا تراکنش‌ها بدون محدودیت انجام شوند. این سیستم قادر است حدود ۱۰۰۰ تراکنش را در ثانیه مدیریت کند (در مقایسه با رقیب خود اتریوم که حدود ۱۵ تراکنش در ثانیه را انجام می‌دهد).
  • پشتیبانی و محبوبیت: صحبت‌های زیادی در خصوص ترون شنیده می‌شود که عمدتاً به دلیل بنیان‌گذار آن جاستین سان است که یکی از افراد تحت حمایت جک ما (JackMa)، بنیان‌گذار علی بابا است. همچنین این پلتفرم در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از راه‌اندازی‌اش، در بسیاری از صرافی‌ها مورد معامله قرار گرفت و کاربران زیادی را به خود اختصاص داد. پشتیبانی از ترون بسیار عظیم بوده و در حال حاضر تعداد کاربرانش حدود یک میلیون نفر گزارش شده است.

معایب ترون

  • عرضه عظیم: این امر به منظور پایین نگه داشتن قیمت کوین و حمایت از پذیرش گسترده این پروژه انجام شده است، اما دارای اثرات وارونه‌ای نیز هست و بسیاری از کاربران با این ویژگی “قیمت پایین و عرضه بالا” راحت نیستند.

نحوه استخراج و خرید ترون

برخلاف بسیاری دیگر از انواع ارزهای دیجیتال دیگر امکان استخراج این ارز دیجیتال توسط کاربران وجود ندارد. تراکنش‌های این ارز دیجیتال با استفاده از الگوریتم DPoS انجام می‌شوند. تمام توکن‌های ارائه شده برای این ارز دیجیتال ۱۰۰ میلیارد واحد است که ۶۵ میلیارد آن در حال گردش است. در حال حاضر نمی‌توانید این ارز را به صورت مستقیم و با پول فیات خرید کنید. برای این کار ابتدا باید اقدام به خرید ارزهای دیجیتال دیگری مانند بیت کوین، اتریوم و یا تتر نموده و سپس در پلتفرم‌های مبادله، اقدام به مبادله آن‌ها با ترون کنید. بعد از پایان مراحل خرید نیز ترون خریداری شده به کیف پول شما برگشت داده خواهد شد و می‌توانید از آن برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و یا بلندمدت بهره ببرید.

پیش بینی قیمت ترون

وب‌سایت تریدینگ‌بیتز (tradingbeasts.com) با پیش بینی قیمت ارز دیجیتال ترون (TRX) ادعا می‌کند که میانگین قیمت ترون برای اوایل سال ۲۰۲۱، حدود ۱ دلار خواهد بود و در ادامه سال، به آهستگی افزایش خواهد یافت. در نهایت، قیمت ترون قرار است تا دسامبر ۲۰۲۱، به ۱.۱ دلار برسد. پیش بینی طولانی مدت قیمت ترون نیز نشان می‌دهد که متوسط قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت و در پایان این سال، به ۲ دلار خواهد رسید. در نهایت، این وب‌سایت قیمت ترون را در دسامبر سال ۲۰۲۳، در حدود ۵ دلار پیش‌بینی می‌کند.

ترون چیست؟ + استخراج، کیف پول، معایب، تحلیل و آینده ارز دیجیتال

کیف پول‌های ترون

برای ذخیره‌سازی ترون مانند سایر ارزهای دیجیتال نیاز به استفاده از کیف پول الکتریکی و یا سخت‌افزاری دارید. البته با توجه به منحصربه‌فرد بودن شبکه ترون، امکان ذخیره‌سازی آن نیز در هر کیف پولی وجود ندارد و حتماً کاربران بایستی برای این منظور از کیف پول‌های مشخصی استفاده نمایند.

  • لجر نانو ایکس: این کیف پول سخت‌افزاری یکی از امن ترین و رایج‌ترین انواع کیف پول الکتریکی محسوب می‌شود که شهرت و اعتبار زیادی دارد. از مزیت‌های بزرگ آن می‌توان به پشتیبانی تعداد بسیار بالایی ارز دیجیتال و امنیت فوق‌العاده آن اشاره کرد. همچنین این ارز دیجیتال قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند را نیز بدون نیاز به کابل دارا است. بزرگ‌ترین عیب این کیف پول نیز قیمت بالای آن است.

  • ترزور: این کیف پول می‌تواند از بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی نماید و امکان استفاده از آن‌ها را برای کاربر فراهم آورد. وارد کردن آسان اطلاعات از مزیت‌های اصلی این کیف پول گران‌قیمت محسوب می‌شود:
  • ترون لینک: این کیف پول به صورت نرم‌افزاری برای سیستم‌عامل‌های موبایلی اندروید و آی او اس و مبتنی بر وب به صورت یک افزونه در گوگل کروم توسعه داده شده است. از مزیت‌های این کیف پول می‌توان به راحتی استفاده از آن برای کاربر اشاره کرد.

  • اتمیک والت: کیف پول اتمیک والت یکی از شناخته‌شده‌ترین کیف پول‌ها برای ذخیره‌سازی انواع رازهای دیجیتال مانند ترون است. از مهم‌ترین مزیت‌های این ارز دیجیتال می‌توان به پشتیبانی آن از ۳۰۰ کوین مختلف اشاره نمود.
  • کیف پول سخت افزاری Sugi
  • کیف پول تحت وب و موبایل Eidoo
  • کیف پول تحت وب Tronscan
  • کیف پول دیجیتال Cobo
  • کیف پول دیجیتال ImToken
  • کیف پول Trust Wallet

حداقل بر اساس پیش‌بینی‌های فعلی، همه چیز برای ارز دیجیتال ترون (TRON) در سال‌های آینده خوب به نظر می‌رسد. اگرچه قیمت ترون (TRX) به این زودی‌ها و به سرعت به ۱۰ دلار یا بیشتر از آن نخواهد رسید، اما با توجه به افزایش پذیرش فناوری و ارز دیجیتال آن، احتمال می‌رود که ترون (TRX) رشد مداوم و سالمی را تجربه خواهد کرد.

کد خبر 539631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.