۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
ادامه روند صعودی بیت کوین

همچنان الگوی روند صعودی پابرجاست در صورتی که سطح حمایت داینامیک کف شکسته شود احتمال تغییر روند وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _چهارشنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال:

·:BTCرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینبیت‌کوین ۵۷ هزار و ۷۸۲ دلار

·:ETHرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کویناتریوم چهار هزار و ۶۹۷ دلار

· BNBرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینبایننس‌کوین ۶۲۷ دلار و ۴۷ سنت

· ADAرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینکاردانو یک دلار و ۵۸ سنت

· DOGEرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کویندوج‌کوین ۲۱ سنت

· XRPرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینریپل یک دلار

· DOTرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینپولکادات ۳۷ دلار و ۵۱ سنت

· SOLرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینسولنا ۲۱۵ دلار و ۸۵ سنت

· SHIBرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینشیبا اینو ۰.۰۰۰۰۴۵ دلار

· Avalancheکاهش ۶.۱۶ درصدی قیمت بیت کوین: اوالانچ ۱۲۳ دلار و ۶۹ سنت

مواردی مانند: تتر (Tether)رشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوین، یو اس دی کوین(Usd coin)رشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینو بایننس یواس‌دی (Binance usd)رشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کویناستیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

روند ۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار، در تصویر زیر قابل مشاهده است‌:

ادامه روند صعودی بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

ادامه روند صعودی بیت کوین

همچنان الگوی روند صعودی پابرجاست در صورتی که سطح حمایت داینامیک کف شکسته شود احتمال تغییر روند وجود دارد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست، صلب مسئولیت)

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۳۴ واحد

ادامه روند صعودی بیت کوین

اخبار مهم

هند ممنوعیت رمزارزهای خصوصی را رد کرد

در مصاحبه‌ای با کانال خبری محلی News 18، وزیر دارایی سابق هند، Subhash Garg، دیدگاه غیرقانونی کردن “ارزهای دیجیتال خصوصی” را رد کرد. بیت کوین به سرعت در ۳۰ نوامبر (۹ آذر) به ۵۸ هزار دلار بازگشت.

Garg ضمن تاکید بر پتانسیل عظیم ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین، مدعی است که تصور ممنوعیت رمزارزهای خصوصی اشتباه بوده است.

به نظر می‌رسد که بحث‌های اخیر پارلمان در مورد قانون بحث‌برانگیز کریپتو، علیرغم هیچ نشانه روشنی از گستردگی این ممنوعیت، نگرانی‌ها را در مورد ممنوعیت ارزهای دیجیتال برانگیخته است. قیمت ارزهای دیجیتال در هند پس از اعلام پارلمان مبنی بر معرفی و فهرست بندی ۲۶ لایحه جدید در جلسه زمستانی، از جمله رمزارزها و مقررات لایحه رسمی ارز دیجیتال به شدت کاهش یافت.

برای رفع نگرانی‌ها، وزیر دارایی سابق تاکید کرد که هیچ اقدامی برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال توسط کابینه، پیش نویس یا در نظر گرفته نشده است. در همین حال، وزیر دارایی، نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman)، امروز در مجلس اعلام کرد که لایحه قبلی کریپتو در حال اصلاح است و ممکن است به زودی لایحه جدیدی ارائه شود. در حالی که تبلیغات کریپتو غیرقانونی نخواهد بود، تلاش‌هایی برای آموزش سرمایه گذاران انجام می‌شود. بخش کریپتو در هند، که یکی از بازارهای با رشد سریع در تجارت ارزهای دیجیتال در جهان است، همچنان توجه بین‌المللی را به خود جلب می‌کند.

نهنگ‌های XRP مبلغ ۲۴ میلیون دلار از این رمزارز را از صرافی‌ها خارج کردند

پس از بهبود در بازار ارزهای دیجیتال، نهنگ‌های XRP به روند خروج وجوه از صرافی‌های جهانی می‌پیوندند و وجوه خود را از صرافی‌های متمرکز مانند Bithumb و FTX دور می‌کنند. با توجه به ردیاب تراکنش Whale Alert، دو تراکنش در بلاک چین XRP ظاهر شده است: آخرین تراکنش از صرافی FTX به یک کیف پول ناشناخته انجام شد و ارزش آن ۱۴ میلیون دلار XRP بود. تراکنش اول یک ساعت قبل از برداشت FTX ظاهر شد و ارزش آن ۱۰ میلیون دلار بود.

بر اساس داده‌های ردیاب، تراکنش کیف پول Bithumb با کیف پول دیگری برای یک صرافی انجام شده است. به احتمال زیاد به این دلیل است که برای برداشت وجه، Bithumb به جای یک آدرس بزرگ از چندین کیف پول استفاده کرده است.

از طرف دیگر، تراکنش FTX در کیف پول یک صرافی کاملاً متفاوت HitBTC انجام شده است. کیف پول صرافی دارای ۲۶ میلیون XRP است و به احتمال زیاد به عنوان کیف پول دیگری برای ثبت سفارش استفاده می‌شود. هر دو معامله در طول رالی کوتاه مدت موجود در جفت‌های معاملاتی XRP انجام شده است. در حال حاضر، ریپل در یک روند صعودی کوتاه معامله می‌شود و از هفته گذشته در رشد ۶ درصدی باقی مانده است. ریپل یکی از قربانیان اصلاح بازار جهانی ارزهای دیجیتال بود که منجر به ریزش همه ارزهای دیجیتال اصلی از جمله بیت کوین و آلت کوین‌های بزرگ شد. پس از بهبود در بیشتر بازارهای سنتی، بازار ارزهای دیجیتال با میانگین رشد ۱۰ درصدی دنبال شد.

کره جنوبی تصمیم دارد مالیات بر رمزارزها را تا سال ۲۰۲۳ به تعویق بیندازد

کره جنوبی قانون بحث برانگیز مالیات بر سود ارزهای دیجیتال را یک سال عقب انداخت. مجلس ملی کره جنوبی روز سه شنبه لایحه‌ای را برای عقب انداختن اجرای مالیات بر رمزارزها تا ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱) تصویب کرد. این لایحه پس از تصویب در جلسه عمومی، مالیات ۲۰ درصدی را بر سود ارزهای دیجیتال بیش از ۲/۵ میلیون (دو هزار و ۵۳ دلار) در سال اعمال می‌کند.

مقررات مالیاتی کریپتو از زمان پیشنهاد خود بازبینی‌های متفاوتی داشته است، افراد زیادی هستند که معتقدند این مالیات به نفع این بخش است در حالی که دیگران آن را به عنوان یک بار سنگین برای این صنعت می‌دانند. در اوایل آوریل امسال (اواسط فروردین)، وزیر دارایی، هونگ نام کی (Hong Nam-ki) ادعا کرده بود که مالیات بر کریپتو اجتناب ناپذیر است و احتمال هرگونه تعویق را رد کرد.

کیم یونگ جین (Kim Young-jin)، رئیس کمیته فرعی مالیات معتقد است که اعمال مالیات بر بازار ارزهای دیجیتال بدون تعریف روشنی برای آن ایده خوبی نخواهد بود.

“یک سیستم ناسازگار برای اعمال مالیات بدون مبنای روشن در مورد چگونگی تعریف قانونی ارزهای دیجیتال در سیستم ما وجود دارد … اما فقط در کره مالیات بر مقررات مقدم است.”

کره جنوبی طی چند سال گذشته به عنوان یکی از کشورهای پیشرو از نظر مقررات ارزهای دیجیتال ظاهر شده است. این کشور اخیراً مقررات جدیدی را برای مبارزه با پولشویی (AML) اجرا کرده است که منجر به بستن صدها صرافی کوچک و متوسط ارزهای دیجیتال شده است. مقررات جدید قوانین سختگیرانه KYC را اجرا کرده و هرگونه معاملات مخفیانه را ممنوع می‌کند. صرافی‌های رمزارزی ملزم به همکاری با بانک‌های محلی و ایجاد حساب‌های بانکی واقعی برای معامله‌گران بودند، که تنها چند صرافی بزرگ رمزارزی موفق شدند تا پایان ضرب‌الاجل در سپتامبر (شهریور) به آن دست یابند.

مالیات بر کریپتو این روزها به یکی از قوانین مورد بحث تبدیل شده است، جایی که برخی از کشورها مانند کره جنوبی قوانین مالیاتی جدیدی را برای آن تدوین کرده‌اند، در حالی که بسیاری از کشورها قصد دارند طبق قوانین موجود از آن مالیات بگیرند. به نظر نمی‌رسد افرادی با دیدگاه‌های آزادی خواهانه طرفدار هیچ شکلی از مالیات باشند، اما کارشناسان بازار معتقدند که این امر خوبی است زیرا بازار کریپتو را قانونی کرده و به رسمیت می‌شناسد.

بسیاری از کشورهای کوچک و توریست محور حتی در حال برنامه‌ریزی برای معافیت مالیات کریپتو در نقاط خاص توریستی و ارائه تخفیف‌های مالیاتی به شرکت‌های ارز دیجیتال برای ایجاد تجارت خود هستند.

نقشه بازار رمز ارزها

ادامه روند صعودی بیت کوین

کد خبر 539157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.