نهضت ملی مسکن بازار را متعادل خواهد کرد/قیمت مسکن در گرو مذاکرات وین

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن انبوه سازان گفت: نهضت ملی مسکن نه در کوتاه‌ مدت بلکه در طولانی مدت تأثیرات مثبتی را بر بازار مسکن خواهد داشت.

مهدی جعفرپیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تا زمانی که این واحدهای وعده داده شده ساخته شود، به بهره برداری برسد و تحویل متقاضیان داده شود مدت‌زمانی به طول می‌انجامد و در آن شرایط با تأثیر در کاهش تقاضای مسکن، این بازار را تا حدودی به سمت تعادل خواهد برد.

وی توضیح داد: اگرچه عوامل ساخت یک مسکن اعم از زمین، مصالح ساختمانی، هزینه‌های شهرداری، دستمزد کارگر و سایر عوامل بر سر جای خود خواهد ماند ولی کاهش تقاضا در بازار مسکن موجب تخلیه حباب قیمتی در این بازار می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان در پاسخ به این سوال که چشم‌انداز بازار مسکن تا پایان امسال به چه صورت است؟ گفت: این مورد بستگی به نتیجه مذاکرات وین دارد؛ زیرا اگر مذاکرات به نتیجه برسد با تأثیرگذاری در قیمت دلار، قیمت مصالح ساختمانی داخلی و خارجی هم کاهش پیدا کرده و در نتیجه بر قیمت تمام شده مسکن تأثیرگذار خواهد بود.

جعفرپیشه خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد اتفاق خاصی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. در صورت عدم نوسان در نرخ ارز احتمالاً بازار، با همین روند فعلی به جلو خواهد رفت.

کد خبر 539095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.